حوزه علمیه قم حمایت خود را از مرجعیت شیعه در عراق اعلام می‌کند93/04/08

http://www.bushehri.net/images/busshehri/139302191148187372716033.jpgمدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور فرمودند: حوزه علمیه قم هر خطر و شرایطی برای جهان اسلام ایجاد شود بیداری خود را نشان می‌دهد و حمایت خود را از رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و مرجعیت شیعه عراق اعلام می‌کند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در همایش ‏بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم قم، با تاکید برانکه  روحانیون و مبلغان باید به استان ها و شهرهای خود توجه ویژه داشته باشند و احساس مسئولیت کنند، اظهار کردند: دستگاه های متعددی در کشور اعزام مبلغ را دارند از همین رو طلاب باید در ماه‌های تبلیغی به وظایف خود عمل کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هجمه هایی که دینداران را هدف گرفته اند، تصریح کردند: تهدیدات و فرصت های فراوانی در منطقه برای کشور ما وجود دارد البته این تهدیدات بیشتر روحانیت و اسلام را هدف گرفته است.

امام جمعه قم از تهاجم فرهنگی دشمنان با عنوان یکی از تهدیدات چالش‌زا نام بردند و خاطرنشان کردند: دشمنان برای تهاجمات فرهنگی به اعتقادات جامعه اسلامی به ویژه در مواجه به نسل جوان بهره برده ‌و حتی متدینان نیز در معرض آسیب جدی هستند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اقدامات تکفیری‌ها اظهار کردند: اعلام جهاد مرجعیت شیعی علیه تکفیری‌ها راه مقابله با اقدامات این جریان ضد اسلامی است که اسلام هراسی و شیعه هراسی را در کشورهای عراق و سوریه به راه انداخته اند.

مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور فرمودند: جریان تکفیری دست به کشتار زنان و مردان و کودکان زده اند و آشکارا حرم مطهر اهل بیت (ع) را تخریب می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فتوای آیت الله سیستانی عنوان کردند: این فتوا سبب شد تا بیش از 2 میلیون عراقی برای جهاد با تکفیری‌ها داوطلب شوند همچنین آیت‌الله مکارم شیرازی که در مبارزه با طاغوت و استعمار پیشکسوت هستند، طلاب و حوزویان برائت خود را از اقدامات و تکفیری ها و استکبار اعلام می کنند.

ایشان با بیان اینکه این همایش در حمایت از مرجعیت شیعه در عراق برگزار شده است، افزودند: حوزه علمیه قم همیشه بیدار است و هر خطر و شرایطی برای جهان اسلام ایجاد شود بیداری خود را نشان می‌دهد و در این مورد نیز حوزه علمیه قم حمایت خود را از رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و مرجعیت شیعه اعلام می کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.