حوزه مطلوب حوزه مستقل است.93/03/10

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2031.jpegحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»  در شانزدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم طی سخنانی با  بیان این که دنیا و انسان ها متحول شده و نیازهایشان نیز متحول شده است،اظهارداشتند: حوزه باید با تدبیر و علمیت خود را در پاسخگویی به نیازها عاجز نبیند.

ایشان با بیان این که این سخن در جامعه ای مطرح است که نظامی با  رهبری مرجع تقلید و ارزش ها اسلامی مطرح می شود,بیان داشتند: ما نظام را دوست داریم،  ولی اگر حوزه در جای خود منتقد نباشد, در جای خود هدایت کننده  نیست؛ از این رو باید استقلال خود را حفظ نماید.

عضو شورای عالی حوزه ویژگی دیگر حوزه را نواندیش معرفی کردند و عنوان داشتند: متأسفانه گویا عده ای از  کارهای بزرگی که از سوی حوزه انجام شده است و با  نام روحانیت در جهان مطرح شود خوشحال نیستند ؛ چون در معرفی کردن آنها، مجامع جهانی نامی از حوزه  برده نمی شود.

آیت الله حسینی بوشهری حوزه نو اندیش را حوزه پاسخگو به نیازها معرفی کردند وبیان داشتند: امروزه اهل قلم در میان اساتید حوزه کم نیست؛ اساتید و فضلای حوزه باید نیازها و شرایط جامعه را ببینند و بر اساس آن راه های برطرف کردن نیازها  را ارائه نماید.

ایشان ادامه دادند: حوزه مطلوب، جامع نگر  است و تنها به گوشه ای اکتفا نمی کند. حوزه باید بتواند استعداد های خوب را در حوزه پرورش دهد. اساتید باید طلابی که از نظر علمی و استعداد در جایگاه خوبی قراردارند، شناسایی و آن را به حوزه معرفی نماید تا این  طلبه رشد کرده و به نظام اسلامی و حوزه خدمت کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.