حوزه هاي علميه پاسخگوي احکام فقهي جامعه باشند94/04/05

http://bushehri.net/images/zamanmmm/25_211692.jpgمدير حوزه هاي علميه کشور فرمودند: حوزه هاي علميه همواره بايد پاسخگوي احکام فقهي جامعه باشند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» پنجشنبه شب در آيين گشايش موزه فقه و زندگي در قم بيان داشتند: راه اندازي اين موزه از کارهايي است که در پاسخ به نيازي جدي در عرصه مباحث اجتهادي صورت گرفته است.

ایشان ادامه دادند: اجتهاد فعاليتي مرکب از موضوع شناسي و حکم شناسي است و نمي توان ادعاي استنباط احکام الهي کرد و شناخت حکم را مجزا از شناخت موضوع دانست.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري  بيان داشتند: تلاش فوق العاده اي که مرکز موضوع شناسي احکام فقهي داشته قابل تحسين است و يکي از اهداف مورد نظر براي اين مرکز بايد تسهيل کردن فتواي فقها باشد.

مدير حوزه هاي علميه کشور ادامه دادند: تاسيس موزه و آشنا شدن مردم با مراحلي که محل ابتلاي مردم است کاري پسنديده به شمار رفته و بايد محيط وسيع تري براي موزه فقه و زندگي در نظر گرفته شود تا شاهد بازديد عموم مردم و تبيين احکام فقهي باشيم.

ایشان بيان داشتند: يکي از مسائلي که مهم برشمرده مي شود يکسان سازي نظر متخصصان فقهي است و بايد در اين زمينه از دانشگاهيان و صاحبان دانش نيز کمک گرفته شود تا مجموعه نظرات در قالب يک نظريه ارائه داده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبري تاکيد کردند: نبايد از کتب معتبر فقهي و روايي که گاهي اوقات به شاخصه هاي اشياي حلال و حرام اشاره کرده اند نيز غفلت کرد و بايد اين کتب جمع آوري و در مستندهاي موضوع شناسي از آن ها استفاده شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.