خداترسی عالمان دینی در زندگی دیگران نیز نقش‌آفرین است93/06/03

http://www.bushehri.net/images/41/resized_161041_172.jpgمعاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» با بیان اینکه طلبه‌ها باید برای کسب علم و افزایش دانش خود کوشش کنند فرمودند: طلاب برای ارتقای سطح دانش خود تلاش نمایند و هدف آنها رسیدن به پست و مقام نباشد.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری  در آیین شروع سال تحصیلی حوزه‌ علمیه استان البرز طی سخنانی، با تاکید بر جایگاه روحانیت در کشور، اظهارداشتند: خاستگاه انقلاب اسلامی ایران روحانیت بود و امروز هم چشم دنیا به انقلاب و حوزه های های علمیه دوخته شده که این مهم نشان از رسالت خطیر طلاب می باشد.

ایشان، اهتمام جدی به دروس حوزه را مهم ترین وظیفه طلاب در عصر حاضر عنوان کردند و با اشاره به دیگر ضرورت‌های موجود در عالم طلبگی، ابرازداشتند: با توجه به اینکه فضا برای ورود دانشگاهیان به حوزه‌ها فراهم است، انگیزه این افراد به لحاظ آن است که احساس می‌کنند که مسیر رسول‌الله(ص) و اهل‌بیت(ع) قدم گذاشته و مهمترین دلیل ورود این افراد به عرصه طلبگی است.

عضو خبرگان رهبری، با بیان اینکه باید طلب علم را برای خدا بدانیم و به آن عمل کنیم, اظهار داشتند: خوب فهمیدن و خوب عمل کردن، پیام دین را به جامعه می‌رساند.

مدیر حوزه های علمیه کشور، خطاب به طلبه‌های جوان بیان کردند: در سال‌های اول جهت خودسازی کار کنند؛ طلبه‌ای که خود را نشناخته و در جامعه نتواند به شبهات دینی پاسخ دهد و حرکات ناشایستی از وی سر بزند آبروی خود را برده است.

ایشان در خصوص لزوم برخورد متواضعانه با مردم در سطح جامعه اظهار کردند: با مردم متواضعانه برخورد کنید چون برخورد متواضعانه با مردم سبب نزدیکی آنان به دین می شود.

معاون عضو جامعه مدرسین،با اشاره به اینکه مردم، دین را در چهره‌ روحانیت می‌بینند و خداترسی در بین عالمان دینی باید موج بزند, خاطرنشان کردند: خداترسی در بین عالمان در زندگی سایر اقشار نیز نقش‌آفرین است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.