خصائل بهترین بندگان خدا در کلام علی بن موسی الرضا(ع)93/05/16

http://www.bushehri.net/images/120.jpgمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» طی سخنانی با اشاره به روایتی از  امام علی بن موسی الرضا(ع)فرمودند: بهترین بندگان کسی است که پنج خصلت در او وجود داشته باشد، ایشان تصریح کردند: شادمانی و شکر خداوند متعال پس از انجام عمل خیر و کار خوب، استغفار و اظهار پشیمانی در هنگامی که کار ناشایست انجام داد، قدر دانی نعمت و شکر آن، صبر و شکیبایی در برابر مشکلات و مصائب و در پایان کسی حق او پایمال شده اما کینه توزی نمی کند، به دنبال انتقام گرفتن نیست و می بخشد.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: برای هر کدام از خصلت های فوق به صورت جداگانه روایات و احادیث متعددی وجود دارد؛ در مورد اظهار پشیمانی از گناه امیرالمومنین(ع) می فرماید:” انسانی که مرتکب گناه شده و بعد از آن دچار عذاب وجدان و پشیمانی می گردد، همین ندامت اگر حقیقی باشد موجب می شود او به بهشت برود”.

خداوند هر بنده ای را دوست بدارد او را در بلا غوطه ور می کند / طمع کرامت انسانی را از بین می برد

آیت الله حسینی بوشهری اذعان داشتند: از سید الشهداء(ع) روایت داریم خداوند متعال هر بنده ای را دوست بدارد او را در بلا غوطه ور می کند، در روایات دیگر و آیات قرآن هم داریم که انسان به وسیله مصیبت و بلاء امتحان می شود و مورد آزمایش قرار می گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از امام زین العابدین (ع)، اظهار داشتند: یکی دیگر از نکاتی که در روایات اهل بیت(ع) مورد سفارش و تاکید است قطع طمع و چشم پوشی از داشته ها و امکانات مردم است.

ایشان خاطرنشان کردند: دلیل توجه اهل بیت(ع) به عدم چشم داشت به امکانات و داشته های مردم کرامت انسانی است، کسی که چشم به مال دیگری بدوزد تبعات سنگینی برای کرامتش دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.