عاشورا دانشگاه کاملی برای همه اقشار جامعه است98/08/02

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفتند: عاشورا دانشگاه و مدرسه‌ای کامل برای تمامی اقشار جامعه است.

حضرت آيت الله حسيني بوشهري«دامت برکاته»، ظهر چهارشنبه مراسم سوگواری دهه آخر ماه صفر در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشتند: دینداری، خداباوری و خدامحوری از جمله ویژگی‌های مهم امام حسین (ع) بوده که باعث ماندگار شدن شخصیت و نهضت ایشان شده است

ماندگاری حادثه عاشورا یکی از مباحث مهم در خصوص قیام امام حسین (ع) است که توجه بسیاری از اندیشمندان، نویسندگان و صاحب‌نظران را به خود جلب کرده است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان داشتند: با تمام مخالفت‌هایی که در طول تاریخ با این نهضت صورت گرفته حادثه عاشورا مانند آفتابی عالم‌تاب برای کل بشریت نورافشانی می‌کند.

ایشان قیام عاشورا را یک حادثه استثنایی در تاریخ بشریت عنوان کرده و تصریح کردند: ما انقلاب‌های مختلف باانگیزه‌های متفاوتی را در عالم داشته و داریم اما پس از مدتی به فراموشی سپرده‌شده یا کم‌فروغ شده‌اند اما حادثه عاشورا این‌گونه نبوده است.

آنچه از مجموعه آیات و روایات واضح و مبرهن است این است که اگر کسی باخدا پیوند برقرار کند خداوند حرکت او را جاودانه می‌کند.

افرادی که از ایمان و عمل صالح برخوردار هستند خداوند محبتشان در دل‌ها قرار داده و این یکی از خصوصیات بارز امام حسین (ع) است.

هم‌زمان با دهه پایانی ماه صفر، آیین سوگواری سرور و سالار شهیدان به میزبانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و با حضور نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قم، رؤسا و اعضای هیأت رییسه، مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌های استان بوشهر برگزار شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.