پیامبر فرهنگ ارزشی و عدالت محور را جایگزین فرهنگ جهالت کرد99/01/03

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفتند: پیامبر فرهنگ ارزشی و عدالت محور را جایگزین فرهنگ جهالت کرد و راه سعادت را به بشریت نشان داد.

حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  ضمن تبریک سالروز مبعث حضرت محمد (ص) به همه مسلمانان جهان اظهار داشتند: حقیقت امر این است که خداوند متعال با بعثت پیامبر تحولی در جامعه جاهلی آن روز ایجاد کرد و خط بطلانی بر گمراهی‌ها کشید.

ایشان بابیان این‌که تعبیرات قران خود گواهی بر این مدعا است، افزودند: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: پیامبری در بین ملتی مبعوث شد که این ملت قبل از این‌که پیامبر میان آن‌ها باشد در ضلالت و جهالت بودند.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان داشتند: چه جنگ‌هایی خانمان‌سوزی که در آن دوران برپا نمی‌شد و چه عادت‌های زشتی که در آن جامعه رواج نداشت.

پیامبر اسلام فرهنگ جاهلیت را به فرهنگ ارزشی تبدیل و به‌جای ظلم عدالت را در جامعه حکم‌فرما کرد.

عضوهیئت رئیسه  خبرگان رهبری ابراز داشتند: طبعاً هر حرکت و نهضتی دشمنانی دارد و در این میان یاران پیامبر در برابر این توطئه‌ها ایستادند و امروز جمعیت قابل‌توجهی از مسلمانان در سراسر جهان حضور دارند و بانام زیبای رسول اکرم (ص) پیام دینی و الهی را به جامعه بشریت منتقل می‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کردند: روز بعثت از روزهای بزرگ الهی است که خداوند متعال در این روز منت بر سر مردم گذاشته است و در قرآن کریم نیز می‌فرماید: لَقَد مَنَّ اللَّهُ عَلَی المُؤمِنینَ إِذ بَعَثَ فیهِم رَسولًا مِن أَنفُسِهِم یتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیزَکیهِم وَیعَلِّمُهُمُ الکتابَ وَالحِکمَةَ وَإِن کانوا مِن قَبلُ لَفی ضَلالٍ مُبینٍ.

منت معمولاً درجایی به کار می‌رود که نعمت بزرگی به مردم داده شود و چه نعمتی بزرگ‌تر از بعثت و مبعث رسول اکرم (ص) که بشریت را از گمراهی و جهالت نجات داد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.