۱۲ فروردین در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار و فراموش‌نشدنی است99/01/12

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، با اشاره به اهمیت یوم‌الله ۱۲ فروردین گفتند: ۲۲ بهمن و ۱۲ فروردین دو روز ماندگار و فراموش‌نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی ایران اظهار داشتند: حقیقت امر این است که دو روز در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به یادگار مانده و فراموش ناشدنی است.

نخست ۲۲ بهمن ۵۷ که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و دوم ۱۲ فروردین‌ماه ۵۸ که مردم در رأی‌گیری به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی رأی دادند.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزودند: بعد از گذشت چند دهه سؤال اصلی این است که وظیفه‌ی ما در برابر این نظام چیست؟.

کافی است که مقایسه‌ای بین وضعیت کنونی کشور و شرایطی که قبل از پیروزی انقلاب بر کشور حاکم بود، صورت بگیرد تا به‌خوبی به عظمت انقلاب پی ببریم.

کشور در زمان حکومت شاهنشاهی وابستگی شدیدی به ابرقدرت‌های آن زمان داشت اما اکنون نظام مقدس جمهوری اسلامی مستقل بوده و پیامش را به‌راحتی به‌تمامی کشورهای دنیا منتقل می‌کند بدون این‌که از کسی فران و دستوری بگیرد.

کشور پیش از انقلاب در بسیاری از عرصه‌ها وابسته بود اما با پیروزی انقلاب در همه عرصه‌ها استقلال پیدا کردیم و توانستیم در برابر مستکبران عالم بایستیم.

دشمنان برای به‌زانو درآوردن این کشور به سمت تحریم‌های اقتصادی رفتند و از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب دست به تحریم‌های مختلف زدند اما در عمل موفق نشدند.

هرچند که این تحریم‌ها تا حدودی به مردم و کشور فشار وارد کرده است، اما دانشمندان و نخبگان کشورمان تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده‌اند به‌طوری‌که پیشرفت‌های علمی کشور دنیا را بهت‌زده کرده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان این‌که مردم قدردان این انقلاب و نظام هستند، ابراز داشتند: در مقطع کنونی نیز مردم با صبر، شکیبایی و بردباری و هدایت‌های رهبر انقلاب قطعاً به آرمان‌های بلند خود خواهند رسید و علاوه بر این دشمنان را به‌زانو درخواهند آورد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.