بیانیه گام دوم انقلاب یک منشور تمدنی است99/12/16

عضو مجلس خبرگان رهبری از بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یک منشور تمدنی یاد کردند.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در اختتامیه بیست و دومین جشنواره بین المللی شیخ طوسی، افزودند: هدف نهایی انقلاب تحقق تمدن نوین اسلامی است و در این موضوع سئوالی مطرح است که روحانیت چه رسالت و وظیفه‌ای در این مسیر دارند و باید در چه ابعادی چه اقداماتی انجام دهند؟.

ایشان با اشاره به ضرورت تحلیل محتوایی بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کردند: اگر گذشته انقلاب و اهداف آن را به درستی ترسیم کنیم بسیاری از انتقادات و مشکلاتی که مردم مطرح می‌کنند در شرایط بهتری تحلیل و مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید ساختارهای کشور به نحوی سامان پیدا کند که بتواند نیازهای پیش رو جامعه را پاسخ دهد.

آیت الله حسینی بوشهری اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب را مورد توجه قرار دادند و گفتند: بیانیه گام دوم  نظریه انقلاب اسلامی تا رسیدن به نتیجه مطلوب که تمدن نوین اسلامی می باشد، محقق شود.

در طول ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی با چالش‌های بی‌شماری روبه رو بوده و این هنر رهبران انقلاب بود که توانسته چهار دهه استقامت کند اگر این فشارها به هر انقلاب دیگری وارد می‌شد آنها سال دوم انقلاب خود را نمی‌توانستند جشن بگیرند.

آزادی شعار مهم انقلاب اسلامی است و شما بروید ببینید در کجای جهان از این شعار انقلاب ایران که اصل آزادی است استقبال نمی‌شود.

ایشان مهمترین شعارهای انقلاب را مورد توجه قرار دادند و  بیان کردند: آزادی، عدالت، معنویت، عقلانیت و عزت شعارهای کهنه نشده انقلاب ایران است که هیچوقت فراموش نخواهد شد.

به گفته ایشان، صراحت بیان، اصلاح خطاهای گذشته و توجه جدی به پدیده‌های نوین از ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی است، همچنین امنیت، حفظ استقلال، رشد علم و فناوری، ارتقای بینش سیاسی، ایستادگی در برابر زورگویان، افزایش معنویت و اخلاق و آغازگری عصر جدید برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی از دستاوردهای مهم این انقلاب است.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: یکی از ویژگی‌های مهم بیانیه گام دوم انقلاب این است مخاطب آن تمام مردم هستند و منحصر در مسئولان نیست و این بیانیه فرصتی به وجود آورده تا افرادی که روزهای اولیه انقلاب را درک نکردند را بیش از گذشته با اهمیت انقلاب و اهداف نهایی آن همراه کنند.

ویژگی دوم بیانیه گام دوم انقلاب این است که آن یک بیانیه و منشور تمدنی است و مقام معظم رهبری همیشه به سرنوشت انقلاب به عنوان یک انقلاب تمدنی نظر داشته‌است.

بسیاری از فقهای شیعی نگاه حکومتی و اجتماعی به مساله فقه داشتند اما هیچکدام از آنها نگاه تمدنی به فقه ناب شیعی نداشته اند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شدند: مقام معظم رهبری از فقهایی است که درصدد این است که یک الگوی جدیدی از سبک زندگی و معنویت را در دنیای مادی گرای کنونی که چالش‌های بی‌شماری برای بشریت به بار آورده، نهادینه کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.