آیت‌الله حسینی بوشهری: همراهی مردم با روحانیت عامل حفاظت از نظام اسلامی است1401/09/19

امام جمعه قم گفتند: تا زمانی که روحانیت در کنار مردم و مردم در کنار روحانیت است هیچ ضربه ای به نظام اسلامی وارد نمی‌شود، کسانی که دل در گروه انقلاب دارند بدانند روحانیت پای کار است و تکه تکه می‌شود اما اجازه نمی‌دهد به نظام آسیبی برسد، در این شرایط سخت مردم و بسیجیان هم پای کار هستند.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته» در نماز جمعه این هفته  قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان اینکه انسان اگر نسبت به نتیجه اعمال خود آگاه شود سراغ گناه نمی‌رود، اظهار کردند: یکی از برکات ترک گناه احساس شخصیت و رضایت است، انسانی که دچار گناه است احساس شرمندگی می‌کند.

ایشان افزایش نعمت‌های الهی را از جمله برکات ترک گناه دانستند و عنوان کردند: خداوند متعال آمرزنده است اما شرط آن توبه از گناه و ترک گناه است.

امام جمعه قم محبوبیت نزد خداوند متعال و روشن‌بینی را از جمله دیگر برکات ترک گناه برشمردند و گفتند: انسان‌های تیزبین و برخوردار از نور الهی در خشت خام مسائلی را می‌بینند که دیگران در آینه نمی‌بییند، بر اساس آیات و روایات، انسانی که در مسیر ترک گناه قرار گیرد از چشم الهی برخوردار می‌شود و چیزهایی را می‌بیند که دیگران نمی‌بینند همانطور که امام خمینی(ره) قبل از اینکه نتیجه نهضت مشخص باشد گفتند انقلاب اسلامی پیروز می‌شود.

ایشان با بیان اینکه صبر بر تقوا به معنای دوری از گناه است، عنوان کردند: تحمل رسیدن به تقوا آسان‌تر از عذاب الهی در درگاه خداوند متعال است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کردند: این مصیبت را محضر امام زمان(عج) و ارادتمندان اهل‌بیت(ع) تسلیت عرض می‌کنم، سخن گفتن در مورد این شخصیت راحت نیست.

 

این بانوی بزرگوار در طول زندگی کوتاه خود درس‌های بزرگی برای جامعه دوران خود و دیگر جوامع بشری عرضه کردند، درس‌هایی در حوزه ایمان، اخلاص، ساده زیستی، ایثار و گذشت به ما آموختند یکی دیگر از درس های ایشان حفظ حجاب و عفاف است که امروز مورد نیاز جامعه است.

افرادی که دم از اهل‌بیت(ع) می‌زنند باید بدانند که راه فاطمی، راه پاک زیستن، پاک زندگی کردن و حجاب و عفاف است، شبیه بیگانگان بودن و به ساز آن‌ها حرکت کردن دور از مکتب اهل‌بیت(ع) است، نمی‌شود کسی نام مسلمان را یدک بکشد اما راه و مسیر او راه و مسیر دیگری باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.