حوزه پای انقلاب ایستاده است/ صدا و سیما صدای حوزه را انعکاس دهد1401/09/19

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته» در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در قم برگزار شد، با اشاره به توطئه‌های دشمنان در جهت تفرقه افکنی و نابودی انقلاب اسلامی گفتند: از روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، دشمنان همواره علیه آن توطئه و برای نابودی آن برنامه ریزی کردند، اما بدانند که مردم همواره پای این انقلاب ایستاده‌اند و پیروزی نهایی از آن این ملت است.

ایشان حوزه علمیه را حامی نظام و انقلاب در سخت‌ترین توطئه‌ها و فتنه‌ها معرفی کردند و ابراز داشتند: حوزه علمیه، به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی، همواره پای این انقلاب ایستاده است و در هر شرایطی از آن حفاظت خواهد کرد و لحظه‌ای کوتاه نخواهد آمد. مقتدای ما پیامبر اسلام -صلی الله علیه و آله- و اهل بیت طاهرین او -علیهم السلام- هستند که در سخت‌ترین شرایط، بدون لحظه‌ای تردید، تا پای جان استقامت ورزیدند و از جان خود نیز، در راه حفظ دین، مضایقه ننمودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری مطالبه گری را خواسته‌ی رهبر معظم انقلاب -مد ظله العالی- عنوان کردند و افزودند: اگر جامعه به سکوت کشیده شود و مطالبه‌ای در جهت حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب صورت نگیرد، شاهد رنگ باختن این ارزش‌ها در جامعه خواهیم بود. فریاد مطالبه‌گری، فریادی است که هیچگاه نباید خاموش شود. چه از طرف حوزه و چه از طرف مسئولین و به خصوص نمایندگان مجلس.

ایشان پیروزی انقلاب اسلامی را نتیجه مطالبه‌گری مراجع تقلید و حوزه علمیه، در آن زمان، ارزیابی کردند و اظهار داشتند: در دوران طاغوت، امام خمینی -قدس سره- به عنوان پرچمدار انقلاب و سایر مراجع، طلاب، فضلاء، اساتید و دیگر اقشار مردم، در نتیجه احساس وظیفه‌ای که کردند، با مطالبه‌گری‌های به جای خود، جوششی را در جامعه به وجود آوردند که در نهایت سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

صدا و سیما با این همه امکانات و تشکیلات طویل و عریض، لازم است در انعکاس صدای حوزه و مراجع عظام تقلید به صورت قوی‌تری عمل کند، تا مردم گمان نکنند روحانیت ساکت نشسته است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، تضعیف ولایت فقیه و از بین بردن حجاب و عفاف را هدف دشمنان در جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی عنوان کردند و گفتند: اغتشاشات اخیر اگرچه ظاهری غیر اقتصادی داشت، اما گرانی و تورم در جامعه سبب شد تا دشمنان از این بستر آماده برای اهداف ضد فرهنگی خود استفاده کنند و همگان می‌دانند که اگر فرهنگ جامعه متلاشی شود و ارزش‌ها به ناهنجارها تبدیل گردند، سایر مسائل نیز تحت تأثیر آن قرار خواهد گرفت.

امام جمعه قم برنامه ریزی دشمنان در اغتشاشات اخیر را چند لایه و جدید توصیف کردند و اظهار داشتند: دشمن در حوادث اخیر ساز و کار جدید و برنامه ریزی چند لایه‌ای را ترتیب داد و علاوه بر انحراف ذهن جوانان و نوجوانان، به واسطه مشوش کردن افکار آنان در نتیجه دوری از فضای‌های آموزشی و فرهنگی در دوران کرونا، تمامی مخالفان نظام را، با تمام اختلافاتی که با یکدیگر داشتند، در کنار هم و در یک صف قرار داد.

شایان ذکر است: در ابتدای این جلسه، نمایندگان مجلس ضمن ارائه گزارشی از برخی اقدامات و وقایع اخیر، خواستار حضور جدی حوزه علمیه و مطالبه نسبت به مسائل مختلف کشور شدند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.