مدیران همچون پیامبرشان نگران جامعه باشند / اردوهای «راهیان مقاومت» تشکیل شود1402/06/26

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مدیران در نظام جمهوری اسلامی باید همچون پیامبرشان همواره نگران جامعه باشند، گفتند: حضرت محمد (ص) اگر ولنگاری و ناهنجاری در جامعه مشاهده می کردند دست بر روی دست نمی گذاشتند

 

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در جمع مردم شهرستان تنگستان ضمن تسلیت شهادت رسول اکرم(ص)، امام حسن مجتبی و امام رضا (ع)، اظهار داشتند: یکی از راه‌های تربیت انسان عبارت از الگو سازی و مدل سازی است.

 

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کار تبلیغی از جایگاه خاصی برخوردار است، گفتند: علاوه بر مسئله تبلیغ در اسلام یک جایگاه ویژه برای معرفی اسوه در نظر گرفته شده است و انسان نیز گاهی اوقات احساس می کند این الگوهای مطرح در تاریخ بشر و اسلام نقش کلیدی در تربیت انسان دارند.

 

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: هر جایی که انسانی به کمال رسیده و شایستگی اسوه بودن را برای جامعه داشته، این چهره کمال یافته را معرفی نموده است.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه دادند: افرادی که به خدا و روز رستاخیز دل بسته اند، شایستگی دارند که پیامبر(ص) را به عنوان الگوی رفتاری خود معرفی کنند.

 

قرآن کتاب هدایت انسان می‌باشد و در جای جای آن الگوها فراوانی معرفی شده است.

 

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه حضرت محمد (ص) الگو اسوه کامل است، گفتند: قرآن نه کتاب قصه و نه داستان سرایی. قرآن مرد را در قالب پیامبران و زن را در قالب آسیه همسر فرعون به عنوان الگو برای مومنان در طول تاریخ معرفی کرده است.

 

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند ناظر بر اعمال انسان است، افزودند: پیغمبر هم علاوه بر اینکه شاهد و ناظر بر اعمال امت خود است بر اعمال دیگر امت ها نیز ناظر و شاهد است که این نشان از جایگاه والای حضرت محمد (ص) می باشد.

 

ایشان با بیان این که پیامبر (ص) همواره نسبت به هدایت مردم حریص، رئوف و مهربان بودند، اظهار کردند: پیامبر (ص) در طول زندگی اش به صورت مستمر دعوت کننده به سوی خدا و همواره جبهه مومنان را تشویق و کفار را انذار می دادند.

 

به گفته دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور، پیامبر (ص) در برابر هیچ مسئله ای بدون دغدغه عبور نمی کردند و همواره به فکر مشکلات مردم، جوانان و آینده جامعه بودند.

 

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مدیران در نظام جمهوری اسلامی باید همچون پیامبرشان همواره نگران جامعه باشند، گفتند: حضرت محمد (ص) اگر ولنگاری و ناهنجاری در جامعه مشاهده می کردند دست روی دست نمی گذاشتند.

 

پیامبر شکرگزار نعمت های خداوند بود و آن‌ها را بزرگ می شمردند و تنها به نداشته ها نگاه نمی کردند، بلکه به داشته‌هایش توجه داشتند.

 

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور افزودند: اگر انسان به داشته هایش توجه کند و قدردان باشد، قطع به یقین نداشته‌های زندگی اش مرتفع خواهد شد.

 

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کردند: پیغمبر هر شخصی که کار خوبی انجام می داد را تشویق و هم تقویت می کردند. اگر شخصی هم کار زشت و پلشتی در جامعه انجام می داد، رسول خدا برخورد و سعی می کردند پایه های این کار زشت به تدریج فرو بریزد.

 

اگر بشارت و تشویق بدون انذار باشد انسان فکر خواهد کرد که تمامی کارهایش خوب است و دچار غفلت می شود.

 

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری اضافه کردند: اگر انذار تنها باشد و تشویق و بشارت در کنار آن نباشد، انسان دچار یأس و ناامیدی می گردد.

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه حسین بن علی(ع) اوج شکوه انسانیت است، عنوان کردند: کسانی که در پیاده روی اربعین شرکت کردند مورد عنایت امام حسین(ع) قرار خواهند گرفت لذا رنگ و بوی زندگی حسینی باید در زندگی شان وجود داشته باشد؛ در واقع فلسفه زیارت همین است

 

ایشان در ادامه با تاکید بر این که «توکل به خدا» رمز پیروزی است، تصریح کردند: خداوند راه را برای ما گشوده است. ملت ایران نیز در این چند دهه با توکل بر خدا حرکت نموده و سنگ اندازی های دشمن باعث توقف پیشرفت‌های کشور نشده است.

 

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با ارائه پیشنهادی، اظهار کردند: در کنار اردوهای راهیان نور و پیشرفت، راهیان مقاومت نیز شکل بگیرد. امروز ملت ما ادامه دهنده راه شهید رئیسعلی دلواری است.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کردند: اگر قرار بود عقل در قالب یک انسان جلوه کند، همانا به صورت امام حسن مجتبی(ع) جلوه گر می شد.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.