سازمان ملی استاندارد در برابر فشارها و فضاسازی‌ها ایستادگی کند1402/06/26

 

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: دست‌های پیدا و پنهانی وجود دارد که به مجموعه استاندارد فشار وارد می‌کنند تا کالاهای نامرغوب وارداتی در بازار توزیع شود، لذا مجموعه استاندارد باید در برابر اینگونه فشارها مقابله و ایستادگی کند.

 

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در دیدار مدیرکل استاندارد استان بوشهر اظهار داشتند: اگر یک مجموعه به الزامات کار و وظایفش واقف باشد می‌تواند گام‌های بلندی برای خدمت به مردم بردارد.

 

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزودند: سازمان ملی استاندارد می‌تواند باعث اعتلای کشور هم در نگاه داخلی و هم بین المللی شود و در معرفی کشور و توسعه اقتصادی نقش داشته باشد.

 

آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: کالاهایی که تولید می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد و صادر می‌شود، باید از کیفیت لازم برخوردار باشد.

 

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری عنوان کردند: برخی در کشور قبل از این اینکه به کیفیت بپردازند به کمیت می‌پردازند و همین مسئله می‌تواند باعث آسیب فراوانی گردد.

 

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان کردند: کالای بی‌کیفیت می‌تواند باعث ایجاد شکل‌گیری بی‌اعتمادی میان مردم شود و از طرفی تأکیدات رهبر معظم انقلاب نیز درباره کالای داخلی به درستی اجرا نشود.

 

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تأکید بر اینکه سازمان ملی استاندارد در نظام جمهوری اسلامی یک برند است، تصریح کردند: کالایی که از استاندارد لازم برخوردار نباشد، در بخش صادرات و عرصه بین المللی این کالا یکبار مصرف خواهد بود و در حفظ مشتری با شکست مواجه می‌شود.

 

دست‌های پیدا و پنهانی وجود دارد که به مجموعه استاندارد فشار وارد می‌کنند تا کالاهای نامرغوب وارداتی در بازار توزیع شود، لذا مجموعه استاندارد باید در برابر اینگونه فشارها مقابله و ایستادگی کند.

 

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری گفتند: سازمان ملی استاندارد باید در کنار بررسی کیفیت کالاها، سعی کند فرایند واردات و صادرات طولانی نشود و تسهیل‌گری نماید.

 

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کردند: اگر کالایی چندین ماه ماند، سازمان ملی استاندارد باید علت را به مردم اطلاع رسانی کند و تحت تأثیر فشارها و فضاسازی‌ها قرار نگیرد.

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه در برخی کشورها از برند هلال سوءاستفاده می‌شود و اینکار لوث شده است، بیان کردند: این کشورها با سوءاستفاده از برند هلال سعی می‌کنند تا کالای تقلب وارد بازار شود و حقیقت را فدا می‌کنند تا منفعت به دست بیاورند.

 

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه نگاه مترقی شیعه می‌تواند باعث بالندگی سازمان ملی استاندارد شود، ادامه دادند: استان بوشهر نقش مهمی در واردات و صادرات دارد و از همین جهت مجموعه استاندارد بوشهر کار سنگینی عهده دار هستند و نه افراط و نه تفریط، نباید در فعالیت‌های شان صورت بگیرد.

 

افراط به این معنا است که آنقدر سختگیرانه عمل شود که صادرات و واردات با مشکل مواجه شود و تفریط نیز یعنی اینکه از یاد خدا غافل شویم و کالای نامرغوب وارد بازار شود.

 

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه باید دست این سازمان در داشتن نیروی انسانی متخصص و متعهد باز باشد، خاطرنشان کردند: این مجموعه بزرگ‌ترین خدمات به مردم را انجام می‌دهد و با جان و مال مردم ارتباط مستقیم دارد، لذا نباید اجازه دهد کالای بی‌کیفیت وارد بازار شود.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.