تبلیغ باید توسط نخبگان مورد بررسی و همفکری قرار گیرد1402/07/08

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: از جمله مسائلی که مربوط به حوزه علمیه است و باید توسط نخبگان مورد بررسی و همفکری قرار گیرد، بحث تبلیغ است که مقام معظم رهبری نسبت به آن تأکید کردند. باید عرصه تبلیغ را به گونه‌ای رقم بزنیم که رضایت ایشان در این مسئله تأمین شود.

 

به گزارش خبرگزاری حوزه، اساتید و مدیران اجرایی بنیاد شیخ انصاری وابسته به مرکز امور نخبگان حوزه‌های علمیه با آیت الله حسینی بوشهری دیدار کردند.

 

حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته» بعد از شنیدن بخشی از فعالیت‌های این بنیاد در راستای شناسایی، تربیت و به کار گیری استعدادهای برتر حوزوی، ابراز داشتند: حلقه مفقوده در تحقیق‌ها و پژوهش‌های علمی، عدم وجود بستر مناسب برای حل مسائل خارجی و تحقق خروجی این تحقیق‌هاست. باید ارتباط وثیقی میان پژوهش‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی ایجاد شود تا این پژوهش‌ها در خارج به کار برده شوند.

 

ایشان خطاب به مسئولین بنیاد شیخ انصاری ادامه دادند: نتیجه کار شما باید در حل مسائل مربوط به نظام، حاکمیت، جامعه، فرهنگ و حتی مسائلی که مربوط به خود حوزه علمیه است، نمود پیدا کند.

 

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: از جمله مسائلی که مربوط به حوزه علمیه است و باید توسط نخبگان مورد بررسی و همفکری قرار گیرد، بحث تبلیغ است که مقام معظم رهبری -مد ظله العالی- نسبت به آن تأکید کردند. باید عرصه تبلیغ را به گونه‌ای رقم بزنیم که رضایت ایشان در این مسئله تأمین شود.

 

ایشان با اشاره به روش بزرگان حوزه علمیه در حل مسائل مختلف زمان خود، ابراز داشتند: باید از میان کلمات بزرگان، اسلوب و روش مطلوب در حل مسئله استخراج شود و چارچوبی بر این اساس تدوین شود که شاگرد پرور باشد.

 

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تربیت طلاب و نخبگان حوزوی به منظور حل مسئله و پاسخگویی به نیازهای مختلف جامعه و نظام را به عنوان هدف حوزه علمیه ترسیم کردند و اظهار داشتند: امروزه ده‌ها نیروی خلاق و خوش فکر در حوزه علمیه وجود دارد متأسفانه شناخته شده نیستند؛ بر خلاف گذشته که تنها تعداد محدودی وجود داشتند.

 

ایشان در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای فعالان در بنیاد شیخ انصاری، تصریح کردند: بنده به عنوان فرد کوچکی در حوزه علمیه، کار شما را تحسین می‌کنم و امیدوارم بتوانیم پشتیبان محکمی برای عزیزانی باشیم که امیدهای آینده حوزه هستند. حقیقتا از طرح‌ها و نگاه‌های نویی که در این جلسه مطرح شد احساس لذت کردم و برای تک تک شما آرزوی موفقیت دارم.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.