مدیری که زود صحنه را به نفع دشمن خالی می‌کند نمی‌تواند مدیر موفقی باشد1402/07/22

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم توکل به خدا و پایداری در مسیر حق را از اولویت‌های مهم برای یک مدیر انقلابی عنوان کردند و گفتند: مدیری که زود صحنه را به نفع دشمن خالی می‌کند نمی‌تواند مدیر موفقی باشد.

 

.حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در دیدار با جمعی از نمایندگان ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در سالن جلسات دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن سالروز ورود حضرت معصومه -سلام الله علیها- به قم اظهار کردند: به تعبیر امام صادق -علیه السلام- خاک قم مقدس است، اهل قم از اهل‌بیت -علیهم السلام- هستند و اهل‌بیت هم از اهل قم هستند.

 

ایشان با اشاره به جایگاه نیروی دریایی سپاه اضافه کردند: مأموریت نیروی دریایی نسبت به دیگر نیروها سختی متفاوتی دارد چراکه این نیرو با ساحل و دریا و مأموریت‌های زمان‌بر روبرو است، ما از این مسائل بی‌اطلاع نیستیم و امیدواریم که پاداش این مأموریت‌های سخت را خداوند به نیروهای دریایی و خانواده‌های آنان اعطا کند.

 

اگر امروز نیروی دریایی گرامی داشته می‌شود بخاطر مجاهدت‌های همانند شهید مهدوی و همرزمانش است؛ آمریکایی‌ها بعد از اینکه او را دستگیر کردند با شجاعت و پایداری او روبرو شدند و آن شهید اجازه نداد اهداف دشمن محقق شود، شهید مهدوی دل به دریا زد و دریا دل بود و به صورتی دشمن را زمین‌گیر کرد که نتوانستند دیگر سربلند کنند و هیمنه آمریکا بخاطر وجود شهید مهدوی‌ها شکست.

 

افرادی که در نیروی دریایی درحال تبلیغ و هدایت‌گری هستند همزمان می‌توانند از قافله طالبان‌ علم عقب نمانند و فرصت برای کسب علم همیشه وجود دارد.

 

امام جمعه قم با بیان اینکه ما باید از فرصت طلایی تبلیغ دین استفاده کنیم، اظهار کردند: زمان به عقب باز نمی‌گردد و باید از فرصت موجود بهترین استفاده را داشته باشیم؛ در فرصت امروز دنیا برخی از انسان‌ها برای آینده مادی و دنیایی برنامه‌ریزی می‌کنند اما برای سفر به آخرت برنامه‌ای ندارند.

 

همانطور که امام علی -علیه السلام- بیان داشتند برای دنیا باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که گویا یک زندگی جاودانه داریم و برای آخرت نیز باید به گونه‌ای عمل کنیم که گویی دیگر هیچ فرصتی را در اختیار نداریم؛ پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- در سخنان خود می‌فرمایند که اگر کسی دو روزش مثل هم باشد، یعنی رشد و پیشرفت برای او حاصل نشده باشد، مورد رحمت الهی قرار نمی‌گیرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، توکل به خدا و پایداری در مسیر را از اولویت‌های مهم برای یک مدیر دانستند و گفتند: مدیری که زود صحنه را به نفع دشمن خالی می‌کند نمی‌تواند مدیر موفق باشد.

 

ایشان با بیان اینکه مسئله خودسازی برای روحانیون بسیار مهم است، گفتند: روحانیت در رفتار با خانواده، دوستان، همکاران و اقشار مختلف باید الگو باشد؛ امام علی -علیه السلام- در سخنی می‌فرمایند کسی که ترمیم نکند نقصان در عملش را، کمبود عقل دارد چرا که اگر کسی عقل داشته باشد هر روز به فکر ترمیم، بازسازی، تجهیز و آمادگی است.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه روحانیون در میان مردم جایگاهی متفاوت دارند و باید زینت اهل‌بیت -علیهم السلام- باشند، افزودند: همانطور که امام علی -علیه السلام- بیان داشتند، باید به صورتی در میان مردم زندگی کنیم که اگر زنده بمانیم مردم خوشحال شوند و اگر از میان آنان رفتیم مردم از نبود ما سوگوار باشند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.