شیوه‌ها و محتوای تبلیغ باید دائما به‌روز شود1402/07/22

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم با اشاره به اینکه نمی‌توان تبلیغ را به همان شیوه‌های سنتی ادامه داد، گفتند: اگر سال گذشته نیز تبلیغ را انجام می‌دادیم، امسال باید محتوا و شیوه تبلیغی را به روز کنیم.

 

.حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در اجلاسیه مدیران حوزه‌های علمیه استان‌ها، معاونان و مدیران ستادی که در سالن جلسات جامعةالمصطفی در قم برگزار شد، اظهار کردند: موضوع این اجلاسیه اولویت نخست حوزه‌های علمیه یعنی تبلیغ است.

 

ایشان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بیانات راهگشایی در این راستا داشتند، مطرح کردند: دین به عنوان یک وظیفه و تکلیف را نمی‌توان رها کرد و پیام‌رسانی نسبت به این دین که دو هدف اصلی و اساسی دارد را نباید رها کرد.

 

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه تاکنون اقدامات مؤثری در عرصه تبلیغ انجام شده است، عنوان کردند: مقام معظم رهبری نیز نسبت به این اقدامات بی‌توجه نبودند ولی تأکید ایشان به سمت قله‌ها بوده است.

 

ایشان با اشاره به اهمیت موضوع تبلیغ در این زمان، خاطرنشان کردند: حوزه‌های علمیه و سایر نهادهایی که نام تبلیغ را تابلوهای خود دارند در راستای نگرانی‌های مقام معظم رهبری در عرصه تبلیغ مسئول هستند.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه علما و فقهای گذشته حوزه نیز در کنار تمام مسائل، تبلیغ را یک اولویت می‌دانستند، تصریح کردند: تمام درجات حوزوی حتی مرجعیت نیز به نوعی با تبلیغ در ارتباط هستند چراکه فتوایی که مرجع می‌دهد نیز در مقام تبلیغ است.

 

ایشان با اشاره به اینکه تبلیغ دارای مراتب و شعاع‌های مختلف است، یادآور شدند: فرمایشات مقام معظم رهبری مسئولیت جدیدی را متوجه حوزه‌های علمیه کرده است.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه امروز دشمن با قدرت‌های جمهوری اسلامی و حوزه‌های علمیه آشنا شده‌اند و ما نیز باید منتظر فتنه‌های آن‌ها باشیم، ابراز کردند: در طول عمر انقلاب اسلامی با دشمنی‌هایی مواجه شدیم که هرکدام قابل پیش‌بینی بودند اما شکل آن‌ها در هر دوره متفاوت بود.

 

ایشان با اشاره به اینکه نمی‌توان تبلیغ را به همان شیوه‌های سنتی ادامه داد، بیان کردند: اگر سال گذشته نیز تبلیغ را انجام می‌دادیم، امسال باید محتوا و شیوه تبلیغی را به روز کنیم.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری، تبلیغ نیازمند کار جهادی است، اظهار داشتند: در عرصه تبلیغی نباید تنها به دنبال دفاع باشیم بلکه باید ۱۰ گام از دشمن جلوتر باشیم.

 

ایشان با اشاره به اینکه نباید منتظر ایجاد شبهه و شبهه پراکنی دشمنان باشیم، مطرح کردند: فهرست نقاط ضعف دشمنان بسیار بلند است و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.