دانشگاه‌ها به مهارت آموزی و پژوهش محوری توجه کنند1402/10/04

 

  رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید به مهارت آموزی و پژوهش محوری توجه کنند، گفتند: رشته‌های دانشگاهی باید بر اساس ظرفیت های استان‌ها ایجاد شود.

 

حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»،  در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، اظهار داشتند: دانشگاه‌ها مراکز تربیت نیروی انسانی برای کشور محسوب می شوند که پایه گذاری و شالوده این کار از آموزش و پرورش می باشد.

 

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزودند: قبل از اینکه به ابعاد فرهنگی، اخلاقی و علمی در دانشگاه بپردازیم باید به تقویت زیرساخت‌های آموزش و پرورش توجه کنیم تا هنگامی که جوان وارد دانشگاه‌ می شود شخصیتش تا حدودی شکل گرفته باشد.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه پیوند صنعت و دانشگاه برای تربیت نیروهای ماهر و کارآفرینی یک ضروریت می باشد، گفتند: ارتباط بین آموزش‌های نظری و عملی کم است و این مسئله یکی از مشکلات محیط‌های آموزشی محسوب می شود.

 

دانشجویی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شود در محیط پیرامونی به دنبال کار می رود اما به این دلیل که مهارت لازم را در کنار دانش نظری نیاموخته است به دنبال کار اداری می رود البته خوب است ولی در بخش‌های زیادی از کشور نیازمند نیرو کارآمد مهارتی هستیم.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه جهت گیری کار آموزشی باید پژوهش محور باشد، عنوان کردند: آموزش منهای کار پژوهشی، باعث ناقص بودن آموزش می شود.

 

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید به مهارت آموزی و پژوهش محوری توجه نمایند، افزودند: رشته‌های دانشگاهی باید بر اساس ظرفیت و پتانسیل استان‌ها ایجاد شود.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دانشگاه‌ها نسبت به تربیت نیروی انسانی متخصص اهتمام ورزند، تصریح کردند: گاهی اوقات نیروهای متخصص بومی به دلیل بی توجهی و بی محلی در خارج استان خدمت می کنند؛ لذا مسئولان از ظرفیت جوانان با استعداد و متخصص استان استفاده نمایند.

 

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری پیوند میان صنعت و دانشگاه برای تربیت نیروهای ماهر را یک امر مهم دانستند و اضافه کردند: فراگیری مهارت‌های مناسب نیز باید در کنار آموزش قرار بگیرد تا نیرویی که فارغ التحصیل می شود بتواند نقش آفرین باشد.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نقش دانشگاه‌ها در ترویج فرهنگ فرزندآوری و جوانی جمعیت مهم برشمردند و خاطر نشان کردند: جمعیت جوان سرمایه هر کشوری محسوب می شود و مسئولان باید مشوق‌های خوب و جدیدی در دستور کارشان قرار دهند.

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.