به مردم اعلام می‌کنیم در خوشی‌ها و ناراحتی‎‌ها کنار شما هستیم1402/10/09

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: به مردم اعلام می‌کنیم که در خوشی‌ها و ناراحتی‎‌ها کنارتان هستیم و از مشکلات شما خبر داریم و آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.

حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در سیزدهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار کردند: اجلاسیه سراسری علمای بلاد هر دو سال یکبار برگزار می‌شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با حوزویان بر رسالت‌های حوزه‌های علمیه تاکید کردند، مطرح کرد: فقیه، مجتهد، استاد حوزه، مبلغ، محقق، پژوهشگر و طلبه برای برقراری ارتباط با پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) تبلیغ دین خدا را انجام می‌دهند.

ایشان با بیان اینکه تبلیغ سرلوحه اصلی و اساسی حوزه است، عنوان کردند: بر اساس کلام نورانی امام صادق(ع) تبلیغ فقط کلامی نیست بلکه با اخلاق و عمل می‌توان مردم را به دین خدا دعوت کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه روحانی مبلّغ تراز می‌تواند تمام عرصه‌ها را بررسی کرده و در لحظه ورود کند، خاطرنشان کردند: رابطه اصلی روحانیت با مردم جامعه است و ما نمی‌توانیم خودمان را از مردم جدا کنیم.

ایشان با بیان اینکه رسالت روحانیت قدم گذاشتن در مسیر پیامبر(ص) است، تصریح کردند: اگر جامعه و امت در یک موضوعی دچار سختی باشد، این روحانیت است که باید در کنار مردم قرار بگیرد و زبان گویای مردم برای حل مشکلات شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه این رسالت حوزه علمیه است، یادآور شدند: روحانیت نمی‌تواند خود را کنار بکشد و از مردم جدا کند.

ایشان با اشاره به اینکه روحانیت همواره علم‌دار بوده‌ است، بیان کردند: اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد این پیام را به کشور و مردم اعلام می‌کند که روحانیت مثل مردم هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه روحانیت نمی‌تواند چشم خود را ببندد، ابراز کردند: اگر روحانیت چشم خود را ببندد، دشمن از همه سو هجمه وارد می‌کند و یکی از این هجمه‌ها جدا کردن روحانیت از بدنه جامعه است.

در این اجلاس به مردم اعلام می‌کنیم که در خوشی‌ها و ناراحتی‎‌ها کنار شما هستیم و از مشکلات شما خبر داریم و آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در تمام جلسات جامعه مدرسین دغدغه‌مندی نسبت به مسائل فرهنگی و اقتصادی کشور وجود دارد، اظهار داشتند: تمام مصوبات اجلاسیه‌ها نیز به نهادهای مربوطه ارسال و از آن‌ها پیگیری می‌شود.

ایشان با بیان اینکه جامعه مدرسین دارای جایگاه عظیمی است، مطرح کردند: انقلاب اسلامی با ایفای نقش اساسی روحانیت به پیروزی رسید و این روحانیت بود که امام را به مردم معرفی کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مال شهدا و پدران همین مردم است و نمی‌توان از صندوق‌های رأی جدا شد، عنوان کردند: نگاه روحانیت در جلسات عمومی و خصوصی به حل مشکلات مردم است و تنگناهای دولت را نیز می‌داند ولی مردم از ما انتظار دارند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه مطالبه‌گری را مقام معظم رهبری به مردم یاد داد، خاطرنشان کردند: جامعه ما تبعیض را بر نمی‌تابد و قبول نمی‌کند در مکان‌های مختلف تفاوت رویکرد وجود داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اقتصاد و فرهنگ دو مشکل اساسی کشور است که خود را نشان داده است، تصریح کردند: روحانیت دلسوز مردم در مسائل اقتصادی و درحال برنامه‌ریزی مسائل فرهنگی است.

ایشان با بیان اینکه دشمن، زمانی چشم طمع به این کشور دارد که در جامعه چندگانگی وجود داشته باشد، یادآور شدند: ما اجازه اختلاف در جامعه را نخواهیم داد به شرطی که مسئولین هماهنگ با نگاه مقام معظم رهبری مسیر پرشتاب انقلاب اسلامی را ادامه دهند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان تأکید کردند: مشارکت حداکثری در انتخابات اسفندماه موجب می‌شود تا دشمن از جامعه احساس همبستگی کند و چشم طمع را از این کشور بردارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.