گره از کار مردم باز کنید1403/01/24

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: عده‌ای به خاطر مشکلات طاقت فرسای اقتصادی به جای آنکه از مسئولی شکوه کنند با خدا قهر می‌کنند، در حالی که اسلام برنامه و قانون دارد و در اجرای عدالت سخت گیر است و با تبعیض و فساد مخالفت می‌کند.

 

نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با حضور آیت الله حسینی بوشهری برگزار شد.

 

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» با اشاره به جایگاه خدمت در اسلام اظهار داشتند: موضوع ارائه خدمت از آموزه‌های دینی ماست و تعبیرات مختلفی در قرآن نسبت به آن وجود دارد مانند «فَإِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِین» که از مصادیق آن ارائه خدمت به مردمی است که در پرتو نظام جمهوری اسلامی هستند و انتظار ارائه خدمت دارند.

 

ایشان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را از وسیع‌ترین وزارتخانه‌های کشور توصیف کردند و ابراز داشتند: این وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه آن برای خدمت و ایجاد امید در جامعه شکل گرفته‌اند. مهم‌ترین مسئله در این مجموعه، همدلی دستگاه‌های مختلف در محدوده وظایف و ساختاری است که برای آن تعریف شده است.

 

امروز شرایط به گونه‌ای است که هر چه بتوانیم باید به واسطه ارائه خدمت یا توانمند سازی، رضایت‌مندی عمومی مردم را افزایش دهیم.

 

ما دشمنان فراوانی داریم که از اساس با هویت مستقل ملت ایران مخالف‌اند. در صورتی در رویارویی با آنان موفق خواهیم بود که بتوانیم مردم را به عنوان پشتوانه محکم نظام اسلامی حفظ کنیم. این وزارتخانه به تنهایی می‌تواند سهم عظیمی از رضایت‌مندی مردم را تحصیل کند که اگر این امر حاصل شود، نتایج آن را در انتخابات و هر جایی که نیاز به حضور مردم وجود دارد، خواهیم دید.

 

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به تبلیغات دشمنان به منظور یأس پراکنی در جامعه خاطر نشان کردند: اگر جامعه به حالت ناامیدی و یأس کشیده شود، اجرا و عملیاتی کردن اهداف دینی بسیار سخت خواهد بود.

 

عده‌ای به خاطر مشکلات طاقت فرسای اقتصادی به جای آنکه از مسئولی شکوه کنند با خدا قهر می‌کنند، در حالی که اسلام برنامه و قانون دارد و در اجرای عدالت سخت گیر است و با تبعیض و فساد مخالفت می‌کند و این انقلاب نیز اسلامی است و ریشه در بعثت، غدیر و عاشوراء دارد و در انتظار ظهور است، لذا اگر نیرویی در جایی تخطی کرد نباید به پای اسلام و انقلاب گذاشته شود.

 

اگر بخواهیم نظام اسلامی ما پایدار بوده و نقش الگویی داشته باشد، بار آن بر دوش کارگزاران نظام است. گاهی اوقات یک مدیر با خلاقیت، اقداماتی فراتر از وظیفه خود انجام می‌دهد و مشکلات را بر خود هموار کرده و منتظر تصویب یا تغییر قانون نمی‌ماند.

 

ایشان در پایان سخنان خود ضمن آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون، خطاب به مسئولین تصریح کردند: نیت شما این باشد که گره از کار مردم باز کنید.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.