لزوم همکاری حوزه و آموزش و پرورش برای بررسی علوم انسانی93/09/14

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%207.jpegمدیر حوزه‎های علمیه کشور با اشاره به اینکه کمیته‎هایی تشکیل شود که نیازهای متناسب با آموزش و پرورش را در زمینه علوم انسانی شناسایی کند فرمودند: آموزش و پرورش نیازهای خود را بیان کند و حوزه نیز تلاش می‎کند با تشکیل کمیته‎ای از صاحب نظران، به بررسی این مسائل بپردازند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» شامگاه پنجشنبه در دیدار با معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نگاه‎های مختلف که نسبت به کتب درسی حوزه وجود دارد، اظهار داشتند: رهبری از منظر دیگری به این کتب نگاه می‎کنند و معتقد هستند، بخاطر شرایطی که امروز حوزه‎های علمیه دارد و نیازهایی که احساس می‎شود بهتر است طلاب این دانش و معلومات را در فرصت زمانی کوتاه‎تری تعلیم بگیرند.

 ایشان با بیان اینکه برای تغییر کتب درسی حوزه نیاز به کمیته‎ای است که قلم و نگاهی ژرف داشته باشند تصریح کردند: آموزش و پرورش نیز به تغییرات کتب درسی می‎پردازد و در این زمینه گام‎های خوبی برداشته شده است که مایه امیدواری حوزویان می‎باشد.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور افزودند: دانش آموزان فقط در دوره مدرسه و دانشگاه است که با مسائل اعتقادی و معارفی آشنا می‎شوند و به همین دلیل باید نسبت به ارائه محتوای معارف دینی دقت داشت. نویسندگان تألیف کتب دینی درسی، دوره فشرده معارف اعتقادی را به صورت تدریجی به دانش آموزان بیاموزند و از پایه‎های ابتدایی سیر معارف آغاز شود. 

معاون جامعه مدرسین افزودند: حتی مباحث مربوط به وقف به گونه‎ای بیان شود که با نگاه وقف آشنا شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه در دوره‎ای مباحث دینی به صورت سخت و پیچیده در کتب دینی ارائه شد، ابراز داشتند: سختی و پیچیدگی مباحث دینی جاذبه بین کتاب و دانش آموز را از بین برد و کلاس دینی ساعت خوشایندی برای دانش آموز نبود.

عضو خبرگان رهبری افزودند: نیازی نبود که از اصطلاحات سنگین فلسفی برای دانش آموز استفاده کنیم و باید مباحث دینی را با بیان نرم و روشن ارائه داد.

ایشان در ادامه با بیان اینکه نسبت به تصاویر کتب درسی دقت داشته باشید، ابراز داشتند: از هنر خوب نویسندگی و طراحی‎های لازم در پدید آوردن آثار به خوبی استفاده کنید تا دانش آموزان به مطالعه بیشتر تشویق شوند.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور با اشاره به اینکه گاهی زحمات بسیاری برای تألیف کتب صورت می‎گیرد، اما توجه نداریم که چه کسی می‎خواهد آن را تدریس کند، فرمودند: تربیت معلم در زمینه تدریس بسیار مهم تر از مسئله تألیف است و دغدغه بعد از چاپ و انتشار کتب را داشته باشید که آیا معلم از خمیرمایه علمی مناسب برای تدریس کتب برخوردار است یا خیر.

Please publish modules in offcanvas position.