هجمه دشمن به کانون خانواده برای ضربه زدن به جامعه اسلامی است95/09/24

عضو شورای عالی حوزه های علمیه فرمودند: یکی از حربه های دشمن،‌ هجمه نسبت به کانون خانواده است، دشمن تلاش دارد با چالش کشیدن نهاد خانواده در جامعه اسلامی آن را از هم بپاشد.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» دیروز در چهلمین همایش خانواده حوزویان که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزارشد، به اهمیت بحث تحکیم خانواده  و زنان موفق اشاره کردند و بابیان این که یکی از حربه  های دشمن،‌ هجمه نسبت به کانون خانواده است افزودند: نهایت تلاش دشمن برای چالش کشیدن  نهاد خانواده در جامعه اسلامی است  تا با از هم پاشیدن این کانون به  هدف خود برسد.

امام جمعه قم بیان کردند: اگر خانواده منسجم بود در مواضع مختلف حرف  برای گفتن دارد و مهمترین اثرش این است که برابر   نفوذ و حربه های دشمن خواهد ایستاد. اما خانواده متزلزل قطعا نمی تواند در مقابل فتنه دشمن مقابله و مقاومت کند و خیلی زود دچار گسست خواهدشد.

 عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری عنوان کردند: نهاد خانواده بخش مهمی از جامعه در اسلام است و نقش خانواده آن قدر مهم است که اساس نهاد سازندگی و شخصیت انسانها به شمار می رود و باعث پیشرفت جامعه خواهد شد.

 معاون جامعه مدرسین اظهار داشتند: رهنمودهای اسلام با سایر  مذاهب قابل قیاس نیست، چون در سخنان اهل بیت(ع) تشکیل خانواده اساسا دارای حکمت در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و فردی است.

ایشان نقش همسران در تربیت و موفقیت  افراد خانواده  را بسیار تاثیر گذار دانستند و بیان کردند:  درطول تاریخ به انسان های موفق نگاه می کنیم، می بینیم  در پشت همه این موفقیت، زن موفق ایستاده است، نمونه آن، حضرت خدیجه(س) است که باعث  پیشرفت اسلام می شود و در کنار پیامبر(ص) تا آخرین لحظه همه نوع سختی ها را تحمل و به حمایت از پیامبر خاتم می پردازد.

آیت الله حسینی بوشهری به نقش آفرینی همسر در خانواده  اشاره کردند و فرمودند: زنی در تربیت و امور خانواده موفق است که بتواند آرامش را در محیط خانواده ایجاد کند، چرا که آرامش یکی از مهمترین عناصر در موفقیت و رشد خانواده است.

امام جمعه قم افزودند:  حضرت زهرا(س) این خصیصه مهم را در زندگی داشتند و وقتی حضرت علی(ع) وارد منزل می شدند، با دیدن زهرا مرضیه(س) همه غمها از بین می رفت.

 دومین شاخصه  زنان موفق، احترام به اعضای خانواده است. احترام به یکدیگر باعث می شود بسیاری از مشکلات در خانوادها از بین برود.

 معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشتند: در روایتی امام صادق(ع) فرمودند« زنی سعادتمند است که به همسرش احترام کند، خیرخواه  و غمخوار و حامی او باشد».

ایشان بیان داشتند:  شاخصه  سوم ایجاد محبت در خانه است. شوهر احساس کند همسرش به او علاقه مند است و او را دوست دارد؛ محبت دو طرفه است تنها اختصاص به زن  ندارد.

شاخصه بعدی زنان موفق و تحکیم خانواده، حمایت معنوی و  قناعت است. اگر زندگی بر اساس قناعت نباشد و همه چیز بر اساس چشم هم چشمی  پیش برود، این خانواده دوام نخواهد آورد. حضرت زهرا(س) هیچگاه چیزی را بر حضرت علی(ع) تحمیل نمی کردند.

امام جمعه قم، در پایان صبر، تحمل، عفت و پاکدامنی را از دیگرشاخصه های زنان موفق  برشمردند.

دیدگاه‌ها   

سبحان
#1 سبحان 1395-09-25 16:52
سلام بسیار دقیق و هوشمندانه بود چیزی که گفتید حق و غیر قابل انکار است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.