ضمانت اجرایی مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضعیف است95/09/25

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور فرمودند: مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید ضمانت اجرایی داشته باشد که این موضوع اکنون بسیار ضعیف است.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» طی سخنانی درباره مصوبات شورای فرهنگ عمومی فرمودند:شورای فرهنگ عمومی را که با حضور امام جمعه، نماینده ولی فقیه، استاندار و دست اندرکاران در همه استان ها تشکیل می شود حرکت خوبی تلقی می کنم.

ایشان افزودند: در جلسات شورای فرهنگ عمومی کارهای کارشناسی خوبی انجام می شود، موضوعات مفیدی در دستور کار این شورا قرار می گیرد اما آن انتظاراتی که از شورای فرهنگ عمومی وجود دارد، کمتر تحقق پیدا می کند.

آیت الله حسینی بوشهری توضیح دادند: البته شاید کسی هم بتواند این برداشت من نسبت به محقق نشدن انتظارات را اصلاح کند، که در این صورت، طبعا نظر ما را هم تعدیل خواهد کرد. 

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قم اظهار کردند: ضمانت اجرایی برای مصوبه های شورای فرهنگ عمومی کمتر دیده می شود، جلسات و نشست هایی است که بر اساس بخشنامه، قانون و ضابطه برگزار می شود، اما پیگیری نمی شود و بودجه مناسبی برای تحقق آنچه تصویب می شود از دستگاه خاصی اختصاص نمی یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند: من نمی دانم درحال حاضر در ردیف بودجه ای که در کشور وجود دارد، آیا بودجه ای برای موضوع فرهنگ عمومی و نشست ها و پیگیری های مربوط به آن وجود دارد یا نه. 

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه دغدغه فرهنگ دغدغه مهمی است و شورای فرهنگ عمومی قادر است مشکلات فرهنگی کشور را حل کند توضیح دادند:‌ هر استان امکان رصد مشکلات خود را دارد و اگر متناسب با آن راهکار تعیین و اجرایی کند، دیگر در کشور از نظر فرهنگی مشکلی نخواهد ماند اما در مقام عمل می بینیم که این موضوع اجرایی نشده و مشکلات همچنان وجود دارد. 

دیدگاه‌ها   

ناشناس
#1 ناشناس 1395-09-25 09:10
سلام بنده مرید شما هستم خوشم میاد شوخی ندارید با کسی حرف حق را می زنید کاش دولتمردان ما یک جو از غیرت شما داشتند یک ذره از شجاعت شما را داشتند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.