اراده ملت، ایران اسلامی را جزیره امن کرده است/ مراسم ۱۹ دی هرچه با شکوهتر برگزار شود95/10/14

معاون جامعه مدرسین حوزه علیمه قم فرمودند: کشورهای منطقه که با ناتو در ارتباط هستند، ولی هر روز سیل انفجارها و نا امنی ها در آنها بیداد می کند؛ اما ایران اسلامی در میان آتش و فتنه تبدیل به جزیره امنی است و این همان اراده ملت است.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، عصر دیروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه بصیرت( یوم الله 19 دی)  که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به حماسه 19دی و ایام پر خیر برکت 9دی افزودند:مراسم  9دی امسال آبرومند و با شکوه تر از سال های گذشته  برگزار شد، این نشان  از آگاهی، هوشمندی و متاثر بودن مردم از هشدار مقام معظم رهبری است.

حضرت علی(ع) فرمودند؛ حق و مجموعه ای اندک و  کوچک با توانی که خدا به  آنها داده، می توانند باطل زیاد را دفع و از بین ببرند و  بعد  حضرت تشبیه می کنند «همچنانکه آتش کوچک، هیزم های زیادرا می سوزاند».

این بیان حضرت کنایه از این است که درمبارزه حق و باطل، ایمان  و اراده است که اهمیت دارد، با همه تهدید ها، تحریم ها، مشکلات و شرایط سخت در طول دوران پهلوی اول ودوم که بر مردم متدین ایران گذشت و  زندانی شدن انسان های مومن و به شهادت رسیدن آنها، ولی هرگز در مقابل دشمن احساس ترس نکردند و با اراده و ایمان قوی ایستادند.

 آیت الله حسینی بوشهری افزودند:امروز در دنیا جنگ، جنگ اراده ها است، هر اراده قوی تر و استوارتر برسایر اراده ها باشد پیروز خواهد شد؛ در شرایطی قرار داریم که مردم درگیر انواع مشکلات و تحریم ها می باشند، ولی چرا کشور و ملت در مقابل این همه مشکلات  مانده  است، ولی کشورهای منطقه که با ناتو در ارتباط هستند، ولی هر روز سیل انفجارها و نا امنی ها در آن کشورها بیداد می کند؛ اما ایران اسلامی در میان آتش و فتنه تبدیل به جزیره امنی است و این همان اراده ملت است.

دلیل این  مطلب این است؛‌ هر جا ملت احساس تکلیف کرده به میدان آمده و نمونه آن مدافعین حرم است که مایع فخر  ایران اسلامی هستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه  به حماسه  19 دی مردم قم اشاره کردند و افزودند:بعد از آن اهانتی که به امام راحل(ره) شد، سیل خروشان طلاب در خیابان ارم  و فیضیه به راه افتاد و با امکانان محدود در مقابل دژخیمان شاه ایستاده بودند تا بتوانند انقلاب را به سرانجام برسانند.

 نگرانی والتهاب  در آن روزها،کاملا محسوس بود، حضور طلاب، مردم و بازاری ها و اتحاد این اقشار در کنار مراجع و  با آمدن مراجع به صحنه  منجر به حماسه 19دی شد . در عصر آن روز عده ای از مردم به شهادت رسیدند و این حماسه حوادث دیگرشهرها را به همراه داشت.

ایشان با بیان این که ۱۹ دی باعث خیر و برکت فراوانی برای کشور شده است بیان داشتند: سالیانی از  19دی می گذرد، ولی مردم قم مشمول الطاف رهبر انقلاب هستند و بدون هیچ گونه منتی مردم قم را می پذیرند و آن احترام لازم در رابطه با مردم قم، حوزه علمیه  و روحانیت انجام می گیرد، در مقابل وظیفه ما  این است به بهترین صورت مسائل مربوط به 19را گرامی داریم تا دیدار با ایشان، دیدار مثال زدنی برای سایر دیدارهایی که اقشار مختلف با معظم له دارند.

دیدگاه‌ها   

هادی فروغ
#1 هادی فروغ 1395-10-14 12:38
سلام بنده با این سخن شما کاملا موافقم ایران پر امن ترین کشور منطقه است خیلی از کشورها ارزوی زندگی در کشوری امن را دارند ترکیه که تا دیروز محل تفریح بود امروز جرات رفت و امد در ان را نداریم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.