موفقیت بسیاری از دانشمندان مرهون حمایت همسرانشان است95/11/01

عضو شورای عالی حوزه های علمیه فرمودند: علامه طباطبایی امور خانواده و مدیریت خانه را بر عهده ی همسر خود نهاده بودند و به بیان فرزندشان، این درایت همسر علامه باعث شده بود، ایشان با خیالی راحت به تحصیل علم و پژوهش بپردازند.

حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در همایش "جلوه های صبر" با هدف تجلیل از همسران روحانیون فقید از سوی مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم که امروز در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار شد با اشاره به اهمیت نهاد خانواده در اسلام  اظهارداشتند: جایگاه خانواده در اسلام با هیچ نهاد دیگری قابل قیاس نیست و اصلی ترین رکن خانواده، زن و شوهر هستند و در قرآن کریم نیز به آرامش زن و مرد در کنار یکدیگر در بستر خانواده اشاره شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در تشریح وظایف زن و شوهر در خانواده افزودند: موفقیت خانواده و هر مردی، مرهون زنانی است که به وظایف اصلی خود به درستی عمل کرده اند.

بسیاری از دانشمندان، موفقیت های خود را حاصل تلاش همسرانی صبور و همکار در کنار خود می دانند و مشکلات معیشتی ابتدای زندگی طلاب جوان، با تلاش و صبوری همسران شان آسان تر می گردد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ارتباط عاطفی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بیان کردند: حضرت علی(ع) آرامش و سهل شدن مشکلات خود را در نگاه به چهره ی حضرت زهرا(س) می دیدند

علامه طباطبایی امور خانواده و مدیریت خانه را بر عهده ی همسر خود نهاده بودند و به بیان فرزندشان، این درایت همسر علامه باعث شده بود، ایشان با خیالی راحت به تحصیل علم و پژوهش بپردازند.

در حال حاضر که یکی از ارکان اصلی خانواده از بین رفته است، وظیفه ی مادران در تربیت فرزندان و مدیریت خانواده بسیار دشوارتر است و باید در این مسیر به خدا توکل کنید و این احساس ضعف و ناتوانی در از دست دادن همسر با پشتوانه قرار دادن خدا حاصل می شود.

آیت الله حسینی بوشهری گام دوم در مدیریت خانواده همسران فقید روحانی را صبر و شکیبایی در برابر مشکلات از سوی بانوان آنها برشمردند و تصریح کردند: بارها در آیات و روایات بیان شده، وقتی مصیبتی بر انسان وارد می شود، خداوند به میزان همان سختی قدرت صبر به او عطا می کند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزودند: امام صادق(ع) در ارتباط با تحمل مشکلات و سختی ها از مردم می خواهد هر مصیبتی که بر آنها وارد شد آن را با مصیبت از دست دادن پیامبر(ص) مقایسه کنند.

همسران روحانی نباید هیچگاه خود را از جایگاه علمی که در زمان حیات همسران شان داشتند، دور بدانند و در تربیت فرزندان باید دقت کنند که به بیان امام صادق(ع) کار بد از همه ناپسند است و از شخصی که همنشین اهل علم است، ناپسندتر است و کار خوب از همه خوب است و از هم نشین اهل علم خوب تر است.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با تاکید بر جایگاه خانواده روحانیون در جامعه و دیدگاه مردم نسبت به آنها فرمودند: تلاش همسران روحانیون فقید با داشتن رفتاری علمی و دینی و رساندن فرزندان خود به جایگاه شایسته ی پدران شان، باعث ارتقای مقام همسران خود باشند.

دیدگاه‌ها   

پاسدار
#3 پاسدار 1395-11-04 06:12
حادثه پلاسکو از بی تدبیری دولت تدبیر بود ما به عنوان بسیجیان سبز پوش حاضریم جان خود را فدای مردم ایران و مسلمانان بکنیم .
در زمان جنگ یا هر موضوع امنیتی ما و دیگر برادرانمان در ارتش ناجا باید ابتدا امنیت را ایجاد کنیم تا آتش نشان ها و پزشکان و...بتوانند اجرا ی ماموریت کنند.
و در هر جایی که نیاز به کمک ما باشد حاضر به خدمت هستیم
ما نوکران این ملتیم و به این نوکری افتخار می کنیم و جان می دهیم تا بقیه عزیزان زنده باشند
نقل قول کردن
نمناک
#2 نمناک 1395-11-02 20:49
خیلی از دانشمندان هم ازدوج نکردند و موفق بودن زن خوبه ولی همه چی نی
نقل قول کردن
یارخسته
#1 یارخسته 1395-11-01 18:10
همسر من که منو به خاک سیاه نشوند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.