برخی گروه ها، حضور طلاب در جبهه ها را تحمل نمی کردند/ اساتید شاهد و ایثارگر باید در خط مقدم تحول در حوزه باشند95/11/01

عضو شورای عالی حوزه با بیان اینکه امروز حوزه های علمیه ما نیازمند تحول است، فرمودند: اساتید شاهد و ایثارگر باید در خط مقدم تحول در حوزه باشند و در بحث برنامه ریزی با مدیریت حوزه همکاری کنند.

حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، ظهر دیروز در نخستین همایش ملی تجلیل از اساتید شاهد و ایثارگر حوزوی که در مدرسه معصومیه برگزار شد، اظهار داشتند: در این گونه جلساتی که خانواده بزرگ شاهد و ایثارگران حضور دارند، ما باید شنونده و گوینده این عزیزان باشند.

از آیت الله اعرافی مدیریت محترم حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ملک دار و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران که در خلق این جلسه آبرومند سهم وافری داشتند، قدردانی می کنم.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تجلیل از اساتید شاهد و ایثارگر اقدام ارزشمندی است، اظهار داشتند: خانواده های معظم شهدا و ایثارگران حق بزرگی نسبت به هستی ما، انقلاب و حوزه های علمیه دارند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه شهدای عزیزمان در مواقف حساس کارهای بزرگی انجام دادند، افزودند: "قداست و تعالی هدف" و "قدم گذاشتن در شرایط حساس" از عواملی است که موجب ماندگاری شهدا در تاریخ شد.

هنگامی که برخی از طلاب عازم جبهه های حق علیه باطل می شدند، عده ای در حوزه این مسئله را بر نمی تابیدند و این عزیزان محکوم و تحقیر می شدند.

طلاب ایثارگر ما در آن شرایط، برای دفاع از مرزهای نظام جمهوری اسلامی لباس رزم به تن کردند و در جبهه ها برای حضور روحانیون در گردان ها دعوا بود، زیرا روحانیون در تقویت روحیه رزمندگان تاثیر مهمی داشتند.

امام جمعه قم با بیان اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران تکلیف گرا و مسئولیت پذیر بودند نه مسئولیت گریز، بیان کردند: همچنین این عزیزان، جهاد با نفس و رویارویی با دشمن را سرلوحه کار خود قرار دادند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه شهدا و ایثارگران اهل بصیرت و آگاهی بودند، عنوان کردند: این عزیزان همواره به کم قانع نیستند و می گویند آنچه را که انجام دادیم کم بود و خود را متهم می کنند که چرا شهید نشدند.

ایشان بر لزوم قدردانی از ایثار شهدا و اساتید شاهد و ایثارگر تاکید کردند و افزودند: ما وظیفه داریم جایگاه این عزیزان را بشناسیم و در همه مراحل تحصیلی در حوزه و دانشگاه حمایت شوند و به این پرچمداران نظام افتخار کنیم.

عضو شورای عالی حوزه با بیان اینکه امروز در حوزه سخن از تحول است و در نظام اسلامی بر لزوم مراقبت از نفوذ و مقابله با تهاجم فرهنگی تاکید می شود، فرمودند: بنده معتقدم وظیفه ای که امروز بر دوش اساتید شاهد و ایثارگراست از وظیفه ای که بر دوش دیگران است، سنگین تر است.

هر خدشه ای که به این انقلاب وارد شود تا عمق جان ایثارگران اثر کرده و زندگی آنها را پر از دغدغه می کند.

ایشان با بیان اینکه امروز حوزه های علمیه ما نیازمند تحول است، ادامه دادند: اساتید شاهد و ایثارگر باید در خط مقدم تحول در حوزه باشند و در بحث برنامه ریزی با مدیریت حوزه نهایت همکاری کنند.

همچنین اساتید شاهد و ایثارگر حوزه در مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مربوط به نظام پیشگام باشند.

آیت الله حسینی بوشهری بر لزوم پرهیز از انزواطلبی اساتید شاهد و ایثارگر حوزه تاکید کردند و افزودند: اینکه گفته شود، چرا دیگران سراغ ما نیامدند، سخن شنیدنی نیست؛ چرا شما به به دیگران نهیب نمی زنید؛ جایگاه شما نهیب زدن است چون صاحب حق هستید و بر این اساس باید به میدان بیایید تا احقاق حق کنید.

اگر امروز عالمانی از جنس اساتید شاهد و ایثارگر داشته باشیم، رشد و توانمندی این حوزه با حوزه ای که فاقد این ویژگی باشد، قابل قیاسنیست.

یکی از ماموریت های اساتید شاهد و ایثارگر حوزه مسئله اخلاق و معنویت حوزه است؛ این عزیزان تربیت شده مکتب ایثار، خون، گذشت و فداکاری هستید و انسان های تربیت شده این مکتب اگر سخن از اخلاق و معنویت بگویند تاثیرگذارتر خواهد بود.

ما در این زمینه دغدغه جدی داریم؛ امروز فضای مجازی و شبکه های اجتماعی عرصه را بر متدینین و جوانان تنگ کرده اند و چه کسی دلسوزتر و پردغدغه تر از اساتید شاهد و ایثارگر که در مقابل این هجمه بایستد و جوانان را در آغوش بگیرد و از این هجمه حساب شده دشمن نجات بدهد.

معاون جامعه مدرسین با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال تغییر ارزش ها، رفتارها و باورها است،فرمودند: همه حوزه در قبال این وظیفه سنگین مسئول هستند اما اساتید شاهد و ایثارگر مسئول تر می باشند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان بر لزوم تقویت ارتباط متقابل میان مسئولان و اساتید شاهد و ایثارگر تاکید کردند و فرمودند: امیدواریم در همایش های بعدی شاهد حضور پررنگ تر اساتید ایثارگر در عرصه های فرهنگی، سیاسی واجتماعی باشیم

دیدگاه‌ها   

namany
#5 namany 1395-11-11 07:26
salam kojaye hoze va hozaviyan mazloomanl baraye man soal ast
نقل قول کردن
شاهین رضایی
#4 شاهین رضایی 1395-11-04 21:04
برام خیلی جالب بود مرصی
نقل قول کردن
علی منزارچه
#3 علی منزارچه 1395-11-03 12:42
من و خانواده ام به روحانیت عشق داریم و همیشه احترامشان را نگه می داریم کسانی که هم موقع تولد باید بری پیششون هم ازدواج و هم مرگ پس وسط زندگی با روحانیت نبودن حماقت است
نقل قول کردن
mohandes k
#2 mohandes k 1395-11-02 07:41
yany toye jebhe ham hasoody mikardand
نقل قول کردن
نهاوندی
#1 نهاوندی 1395-11-01 13:04
حوزه و روحانیت حتی در بین انقلابی ها مظلومند در درون خود می سازند و می سوزند و دم نمی زنند خدایا تو ببین و تو پاداش بده که پناهی نداریم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.