راه حل مسایل سوریه راه حل نظامی نیست95/11/09

حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شدفرمودند:با ابتکار ایران، ترکیه و روسیه توافقاتی انجام شد و به این نتیجه رسیدند که آتش بس باید ادامه پیدا کند و راه حل مسایل سوریه راه حل نظامی نیست، بلکه راه حل سوری سوری است که این مساله نشان دهنده اوج قدرت ایران است.

امام جمعه قم یادآورشدند: رئیس جمهور جدید آمریکا به تازگی کارهای شتاب زده خود را آغاز کرده است که در آینده مشخص می شود که با چه کسی و با چه کشوری در آینده مواجه خواهیم بود.

ایشان در خطبه اول نماز جمعه نیز فرمودند: با اشاره به مراتب امر به معروف و نهی از منکرباید گفت: مرحله اول امر به معروف و نهی از منکر، قلبی و مرحله دوم نیز مرحله زبانی است.

ایشان افزودند: انسان متدین به دنبال محو منکرات و پیاده شدن معروفات است؛ در این زمینه ممکن است برخی با یک بار سخن گفتن سربسته، از عمل خود بر می گردند و برخی دیگر نیز نیازمند پند و اندرز هستند؛ گام اول در مرحله زبانی، پرهیز از رفتار خشونت آمیز است، زیرا در بسیاری از اوقات سخن گفتن با مهر و محبت دوستی، اثر بیشتری خواهد داشت.

امام جمعه قم بیان کردند: نکته مهم در امر معروف و نهی از منکر آن است که آمربه معروف و ناهی از منکر، خود باید به گفتار خود متلزم باشد.

ایشان گفت: اقدام عملی، عنصر سوم امر به معروف و نهی از منکر است؛ در این مرحله عملی نیز نباید در ابتدا به دنبال راه های سخت برویم؛ مردم با همکاری با دولت و خیرین باید نسبت به ایجاد کارگاه ها و قرارگاه های فرهنگی فعالیت کنند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کردند: شهید مطهری بیان کرد، گام اول عملی در امر به معروف اقدام به زور نیست،بلکه کار شایسته آن است که باید با تدابیر عملی مشاهده کنیم، چه کاری می تواند مشوق مردم و جوانان باشد تا از یک عمل بد دست بردارند.

دیدگاه‌ها   

مهاجرانی
#2 مهاجرانی 1395-11-12 09:00
نفرین به هرچی جنگ و جنگ افروزیه خسته شدیم از بس خون و کشتار و خبر جنگ شنیدیم کی می شه همه جا خبر از صلح باشه
نقل قول کردن
چهارناهی
#1 چهارناهی 1395-11-09 17:38
چندساله که جنگه و هر روز کشتار یعنی چی که جنگ راهش نیست اگر جنگ نبود که الان سوریه نابود بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.