آشنایی با زندگی، ساده زیستی و اخلاق حضرت فاطمه زهرا(س) تکلیف است95/12/06

  نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری فرمودند: با توجه به جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا(س) نزد ایزد منان آشنایی با زندگی، ساده زیستی و اخلاق و الگو پذیری از حضرت فاطمه زهرا(س) تکلیف برای مسلمانان است.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در بوشهر به تبیین ابعاد شخصیتی بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) پرداختند و اظهار داشتند: دخت گرامی پیامبر اعظم(ص) شخصیتی دارد که قرآن کریم، رسول گرامی اسلام و امامان معصوم(ع) ضمن معرفی ایشان از شخصیت والای حضرت زهرا(س) سخن گفته‌اند.

ایشان با بیان اینکه شخصیت افراد گاهی اکتسابی و زمانی انتسابی است تصریح کردند: هر دو شخصیت در حضرت زهرا(س) در اوج هستند چراکه فرزند حضرت خدیجه(س) است و شخصیت انتسابی آن حضرت جایگاه والایی دارد و شخصیت اکتسابی این حضرت نیز در شوهرداری، عبادت، تربیت فرزند و دیگر عرصه‌ها از ویژگی‌هایی برخوردار است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، شخصیت حضرت زهرا(س) را نمونه آیه تطهیر دانستند و فرمودند: با توجه به منزلت والای دخت رسول خدا (س) آیه تطهیر در حق این بزرگوار نازل شده است.

آیت الله حسینی‌بوشهری به بیانات پیامبر گرامی اسلام(ص) خطاب به دخت مکرم ایشان پرداختند و خاطر نشان کردند: علمای اخلاق و مدرس علوم دینی، نفس انسان را سه نفس اماره، لوامه و مطمئنه تفسیر می‌‌کنند که نفس مطمئنه در آن خدا هم از انسان و هم از حضرت زهرا(س) خشنود است ولی حضرت فاطمه زهرا(س) یک مرحله از این جایگاه بالاتر است.

ایشان با اشاره به فرمایشات حضرت محمد(ص) در رضایت از حضرت زهرا(س) تصریح کردند:  رسول خدا فرموده‌اند که هرکس او را«فاطمه زهرا(س)» به خشم آورد من و خدا را به خشم آورده و هر کس  او را دوست بدارد، مرا دوست داشته و دشمن او دشمن من و خدا است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر الگوپذیری از حضرت زهرا(س) افزودند:با توجه به جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا(س) نزد ایزد منان  آشنایی با زندگی، ساده زیستی و اخلاق و الگو پذیری از حضرت فاطمه زهرا(س) تکلیف برای مسلمانان است.

دیدگاه‌ها   

سلام
#1 سلام 1395-12-06 09:32
بسار زیبا و عالی بود دمتون گرم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.