رونق تولید و اشتغال نیازمند پای کار آمدن مدیران جهادی و انقلابی است96/01/23

امام جمعه قم، رونق تولید و اشتغال را نیازمند پای کارآمدن مدیران انقلابی دانستند و بر ضرورت همگرایی قوای سه گانه برای عملی شدن شعار سال تأکید کردند.

حضرت آیت الله حسيني بوشهري«دامت برکاته»،عضو شورای عالی حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار یکی از  خبرگزاری ها با اشاره به نامگذاری سال 96 به اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب گفتند: رهبر معظم انقلاب طی چند سال متوالی مسأله اقتصاد را با توجه به اهمیت موضوع، در شعار سال مطرح می کنند.

توطئه ای که دشمنان ما دارند این است که با تحریم های اقتصادی رابطه بین مردم و نظام را سست کنند و آنان را در برابر نظام اسلامی قرار دهند، از سوی دیگر اگر از نظر اقتصاد وابسته به دشمنان باشیم و روی پای خود نایستیم همواره آسیب پذیر خواهیم بود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که به فرموده رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی کشور را بیمه می کند، اظهار داشتند: اگر وابستگی وجود داشت در زمانی که تکانه هایی پدید می آید کشور در معرض خطر، آسیب و تهدید قرار خواهد گرفت.

با توجه به این موضوعات رهبری معظم انقلاب امسال بر مسأله اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند منتهی بر دو موضوع کلیدی، مهم و نقش آفرین تولید و اشتغال تأکید کردند، مشکلی که در سال های اخیر با آن مواجه هستیم مسأله تولید است.

امام جمعه قم با بیان این که تولید از چند جهت قابل بررسی است، ابراز داشتند: در جامعه باید این فرهنگ نهادینه شود که به کالاهای داخلی اهتمام بورزند و مصرف کالاهای داخلی را به عنوان یک اصل و برنامه قرار دهند، از این رو نباید شیفته اجناس خارجی شوند، رهبر انقلاب همواره بر این مسأله اهتمام داشته اند.

کارخانجات و امکاناتی را که در اختیار داریم باید در سطح قابل قبولی به تولید و خودکفایی برسانیم، گاهی شنیده می شود کارخانجات کمتر از ظرفیت مشغول به کار هستند و این در حالی است که چرخه اقتصادی با تولید تحقق پیدا می کند.

تولید می تواند به جامعه رونق اقتصادی ببخشد و در سایه رونق اقتصادی رکود از بین خواهد رفت و تورم کاهش پیدا می کند، نکته دیگر مسأله مهم اشتغال است؛ امروز فرهنگی در جامعه وجود دارد که وقتی صحبت از اشتغال می شود بدان معنا است که انسان در اداره ای مشغول به کار شود و در ادارات و وزارتخانه ها مسؤولیت داشته باشد.

این در حالی است که سایر کشورها مفهوم دیگری برای اشتغال قائل هستند، اشتغال بدان معنا است که انسان بتواند کار مولد انجام دهد، نسل جوان و تحصیل کردگان که خوشبختانه تعداد آن ها کم نیست و از این جهت دارای سرمایه غنی هستیم، باید به اشتغال مولد مشغول شوند.

باید بتوانیم مراکز فنی و حرفه ای به ویژه کارگاه هایی که توانایی ایجاد اشتغال دارند را فعال کنیم، تعاونی ها باید در این زمینه فعال شده و کارآفرینان در این عرصه وارد کار شوند، دستگاه قضایی باید امنیت سرمایه گذاری را تأمین کرده و قوه مقننه باید تسهیلات مناسب را ایجاد کند.

اگر این موارد رعایت شده و از نظر قوه مجریه هم مدیران جهادی و انقلابی باید پای کار بیایند زمینه اشتغال به خوبی در جامعه فراهم می شود، شاهد هستیم که در برخی استان ها با شعار«هرخانه، یک کارخانه» حرکت می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که تولید و اشتغال های محلی و منطقه ای می تواند اثرگذار باشد، اظهار داشتند: در روستاهای دور دست هم می توان زمینه اشتغال برای افراد فراهم کرد تا کالای تولید شده را بتوانند به شهرها عرضه کرده و بفروشند.

از این رهگذر روستائیان در روستا می مانند و می توانند با عرضه کالا به شهرها درآمد مناسبی کسب کنند، رونق تولید و اشتغال نیازمند جنب و جوش، تلاش، همفکری و همگرایی است

دیدگاه‌ها   

توهین به امام رضا
#5 توهین به امام رضا 1396-02-06 16:40
به مولا به مدیران جهادی نیاز داریم ببینید چطور توهین می کنند توهین بی شرمانه به ساحت امام رضا(ع) در مراسم افتتاح ستاد روحانی در ایلام
مجری برنامه گفته امام رضا جان بگذار همین اول نامه گلگی خود را از شما امام عزیز داشته باشم،مرد حسابی مگر شما فقط امام هشتم اصولگریان هستی؟ نکند فکر میکنی ما با همدستی مامون عباسی به شما انگور مسموم داده ایم
میخواهی ما را به امام هفتم موسی کاظم حواله دهی که همش سهمش زندان بود!
نقل قول کردن
سید علی هاشمی
#4 سید علی هاشمی 1396-02-02 20:25
رئیس جمهور فقط باید رییسی باشه و بس بقیه کار بلد نیستند
نقل قول کردن
محمدصادق رئوفی
#3 محمدصادق رئوفی 1396-01-28 06:07
نه اینطور هم نیست مردم ضعیف جامعه به احمدی نژاد رای می دهند باید رئیسی از صحنه کنار بره تا راه برای احمدی نژاد باز بشه هر کی رای میاره روحانی نباید رای بیاره
نقل قول کردن
یاسر
#2 یاسر 1396-01-26 15:20
مدیران انقلابی را به کل تخریب کردند رییسی هم بخاطر اعدام ها به جنایت علیه بشریت محکوم می کنند اگه اینا تو مرصاد و اعدام های بعدش قلع و قمع نمیشدند تا الان هم تو این کشور داستان داشتیم
نقل قول کردن
یزدان تبار
#1 یزدان تبار 1396-01-23 11:59
سلام امروز اخبار نشان داد احمدی نژاد وارد صحنه شده ما و خیلی از انقلابی ها چشم امیدمان به آیت الله رئیسی است اما متاسفانه احمدی نژاد کار را خراب کرده و احتمال رای آوردن رئیسی را به نصف رسانده چرا اینها اینطوریند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.