مهم‌ترين اثر حج ايجاد وحدت بين جامعه اسلامي است96/02/26

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با بيان اين كه مهم‌ترين اثر حج ايجاد وحدت بين جامعه اسلامي است، گفتند: مسلمانان بايد از ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي عظيم حج نهايت استفاده را بكنند.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، عضو هيأت رييسه جامعه مدرسين حوزه علميه قم در گفت و گو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها با بيان اين كه حج يكي از فروع مهم ديني است، گفتند: در روايات هم يكي از مواردي كه مورد تأكيد فراوان قرار گرفته، مسأله حج و زيارت خانه خداست.

كساني كه بر اساس شرايطي كه در اسلام و آموزه‌هاي ديني بيان شده است به استطاعت مي‌رسند وظيفه‌شان است كه يك بار در عمرشان اين فريضه الهي را انجام دهند و آثار و بركاتي كه بر اين فريضه الهي بار مي‌شود عبارت است از حضور امت اسلامي در مسجد الحرام و انجام اعمال و مناسكي كه مورد تأكيد دين و احكام شريعت است.

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه يكي از آثار و بركات حج را ايجاد وحدت در جامعه و امت اسلامي دانستند و بيان داشتند: مسلمانان از ساير نقاط عالم در كنگره عظيم حج حضور پيدا كرده و با زبان‌ها و قوميت‌هاي مختلف در يك جا اجتماع كرده و شعاري واحد سر مي دهند.

آيت الله حسيني بوشهري با بيان اين كه امت اسلامي مي‌توانند در همايش روحاني و معنوي حج با مشكلات يكديگر آشنا شده و به آن رسيدگي كنند، ادامه دادند: حج مي‌تواند زمينه ساز وحدتي براي جهان اسلام در راستاي جلوگيري از جنگ‌ها، خونريزي‌ها و اختلافات در كشورهاي اسلامي باشد.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري اتفاقات و شرايط امروز جهان اسلام را بحراني دانستند و گفتند: اميدواريم شرايطي به وجود بيايد كه وحدت به معناي تام و تمام بر جامعه اسلامي سايه بگسترد.

ایشان ارتباط بين مسلمانان را از ديگر آثار و بركات حج دانستند و خاطرنشان كردند: اين ارتباط ها مي تواند در سرنوشت جامعه اسلامي نقش آفرين باشد و مسلمانان بايد از ظرفيت ها و فرصت هاي عظيم حج نهايت استفاده را بكنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.