پنجاه و هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی برگزار شد96/04/17

مراسم بزرگداشت پنجاه و هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی با حضور حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»  در مسجد اعظم قم برگزار شد.

مراسم پنجاه و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله بروجردی از مرجع تقلید و شخصیت وارسته و برجسته حوزه علمیه قم، شامگاه پنجشنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

از دیگران علما و بزرگان حاضر در این مراسم می توان به آیات ابراهیم امینی، علوی بروجردی، محمدجواد فاضل لنکرانی، سید احمد خاتمی،احمد فقیه یزدی، مرتضی مقتدایی اشاره کرد.

نمایندگان بیت رهبر معظم انقلاب و همچنین بیوت حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، صافی گلپایگانی، مرحوم گلپایگانی و مرحوم تبریزی در این مراسم حاضر بودند و به قرائت قرآن برای شادی روح مرجعیت بزرگ جهان اسلام پرداختند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان به سخنرانی پرداخت

یادآور می شود، حضرت آیت الله بروجردی(ره) از سادات طباطبائی بروجردی  است که با سی واسطه به دومین پیشوای شیعیان حضرت حسن بن علی(ع) می‌رسد.

جدّ ششم آن مرحوم، فقیه  عالی قدر سید محمد بروجردی است که از بزرگان و دانشمندان قرن یازدهم هجری به شمار می‌رود؛ نیاکان و بستگان پدری و مادری آیت الله بروجردی اغلب از دانشمندان و فقهای شیعه و بعضی از آنها مراجع بزرگ عصر خود بوده‌اند و در حقیقت ایشان زعامت و مرجعیت را به ارث برده بود.

آیت الله بروجردی در ماه صفر سال ۱۲۹۲ ه. ق (۱۲۵۰ش) در شهر بروجرد دیده به جهان گشود و در ۱۰ فروردین ۱۳۴۰ (شوال ۱۳۸۰ قمری) در سن ۸۶ سالگی بر اثر بیماری قلبی درگذشت و در حرم فاطمه معصومه(س) در قم به خاک سپرده شد.

 

دیدگاه‌ها   

امید
#3 امید 1396-04-19 13:06
چه عظمتی داشت
نقل قول کردن
شاهرودی
#2 شاهرودی 1396-04-18 14:23
مرگ عالم، رخنه اى است در اسلام كه تا شب و روز در گردش است، هيچ چيز آن را نمى بندد خدا رحمتش کنه ان شا ءالله
نقل قول کردن
امیرعلی
#1 امیرعلی 1396-04-17 09:15
آیت الله بروجردی یکی از بزرگانی بود که نظیرش در عالم وجود نداشت امام خمینی ها و بروجردی ها زاده نمی شوند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.