جامعه درمسئله شادی و حزن دچار نوعی افراط و تفریط شده است96/05/02

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که متاسفانه جامعه در مسئله شادی و حزن دچار نوعی افراط و تفریط شده است گفتند: بزرگترین خدمت به اهل بیت(ع) این است که در اعمال و رفتار دچار افراط و تفریط نشویم و تعادل را رعایت کنیم همان طورکه اهل بیت(ع) این گونه بوده اند.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» صبح امروز در دیدار با اعضاء و مسئولین برگزار کننده دهه کرامت که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین در قم برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت از همه مسئولین فرهنگی آستان مقدس ائمه طاهرین(ع) و امام زادگان که از ظرفیت های آستان مقدس امام زادگان  برای بزرگداشت دهه کرامت تلاش می کنند، قدردانی کردند.

معاون جامعه مدرسین با بیان اینکه برای ایجاد تعادل در مسائل فرهنگی و بزرگداشت روزها و انسانهای بزرگ به دو امر مهم بشارت و انذار نیاز است، افزودند: در ارتباط با معصومین(ع) هم دو امر مهم شادی و حزن است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه متاسفانه جامعه در مسئله شادی و حزن در مسائل مختلف دچار نوعی افراط و تفریط شده است گفتند: بزرگترین خدمت به اهل بیت(ع) این است که در اعمال و رفتار دچار افراط و تفریط نشویم و تعادل را رعایت کنیم همان طور که اهل بیت(ع) این گونه بوده اند.

اگر بر اساس دستوارت دینی و قوانینی که امامان(ع) بیان  کردند و حد مرزها را مشخص کردند، حرکت کنیم و در جامعه نشر و توسعه دهیم و در واقع با اعمال خود مایه زینت آنها باشیم، قطعا می توانیم جوانان زیادی را به دین دعوت کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری افراط و تفریط در گرامیداشت دهه کرامت را دو مقوله تخریب ماندگاری مکتب و سخنان اهل بیت(ع) دانسته و افزودند: کاری انجام ندهیم که جوانان از دین گریزان شوند، بلکه باید طوری حرکت کرد که اهل بیت(ع) از ما راضی و خشنود باشند و این امر زمانی میسر خواهد بود که بر اساس آنچه آنها گفته اند حرکت کنیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه باید هر روز، روز تکریم معارف اهل بیت(ع) باشد و تنها نباید اختصاص به یک روز داشته باشد، افزودند: تکریم و گرامیداشت اهل بیت(ع) مربوط به زمان خاص نیست چون جایگاه این دهه بسیار زیاد است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفتند: باید کاری کرد تا با ترویج و گرامیداشت مکتب و معارف امامان(ع) شاهد بر افراشته شدن پرچم شیعه در دنیا باشیم و این مسئله قابل تحقق است.

دیدگاه‌ها   

علی حقی
#2 علی حقی 1396-05-06 11:05
متاسفانه در کشور ما در هر کاری که نگاه میکنیم یا افراط شده یا تفریط هیچ محرکه ای هم نتوانسته اینها را به تعادل برسانه سخنان عزیزانی چون آیت الله حسینی بوشهری به نظرم بسیار اثر بخش است
نقل قول کردن
samane
#1 samane 1396-05-05 08:36
hafe hagh hamine che kasi bayad jelosh ra begire
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.