ملت ایران ولایتمداری و استکبارستیزی را مدیون امامزادگان هستند96/05/08

امام‌جمعه قم فرمودند: ملت ایران ولایتمداری، استکبارستیزی و دیگر رفتارهای مناسب دینی را مدیون امامزادگان هستند

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»،  در مراسم غبارروبی ضریح امامزاده موسی مبرقع(ع)، با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه امامزادگان اظهار داشتند: پایه و اساس دین بر 2 اصل قرآن و عترت برپاست که در این راستا چون امامزادگان از شاخه عترت هستند بنابراین باید آن‌ها را تکریم کرد.

ایشان با بیان اینکه برخی با شعارهایی مانند "حسبنا کتاب الله" به‌دنبال ریشه‌کنی عترت بودند، ابراز کردند: امام‌زادگان عضو خانواده عترت بوده و ما شیعیان به همان اندازه احترام به معصومین(ع)، برای امامزادگان نیز احترام قائل هستیم، چراکه از نسل این بزرگواران برکات زیادی شامل مردم شده است.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه امامزادگان حق بر گردن ما دارند، افزودند: امام‌زادگان با ورود خود به ایران فرهنگ شیعه را در کشور رواج دادند و ملت ایران ولایتمداری، استکبارستیزی و دیگر رفتارهای مناسب دینی را مدیون امامزادگان هستند و اینکه رهبر انقلاب گفته که هر بقعه از بقاع متبرکه باید تبدیل به قطب فرهنگی شود، سخنی گزاف نیست.

ایشان با اشاره به جایگاه امامزادگان در رجوع مردم برای استجابت دعاها عنوان کردند: آستان این بزرگواران آثار فردی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به پناه‌آوری مردم در برابر هجوم مشکلات اشاره کرد که به‌واسطه نزدیکی به این بزرگواران اضطراب افراد کاهش و از بین می‌رود.

انسجام، اتحاد و همبستگی از دیگر آثار اجتماعی بقاع متبرکه است که با حضور مردم در بقاع و گوش‌دادن به سخنرانی‌های دینی بصیرت، بینش و رشد فرهنگی در بین مردم ایجاد می‌شود.

آستان‌های امامزادگان باید هرچه بیشتر توسعه یابد و همه باید عزم خود را برای توسعه طرح‌های عمرانی به‌ویژه برای آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) به کار ببریم تا این بقعه متبرکه به‌عنوان سومین ضلع زیارتی قم شناخته شود.

دیدگاه‌ها   

محمدرضا
#1 محمدرضا 1396-05-08 19:30
عشقم رهبر جانم وفرزندم وزندگیم فدای رهبر
فقط باید مانند دوران امام علی علیه السلام بصیرت پیدا کنیم تاگرفتار دامهای شیطانی معاویه ها نشویم و گمراه نباشیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.