مسئولیت یک امانت الهی است/عواقب ترک امر به معروف و نهی از منکر شامل همه افراد جامعه می‌شود96/05/14

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، بوشهری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد،»،  با بیان اینکه مسئولیت یک امانت الهی است و وظیفه داریم امانتدار باشیم، گفتند: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که مسئولان کشور باید با حفظ اتحاد و وحدت در جامعه برای ریشه‌کن شدن فقر و فساد تلاش کنند و قدردان نیروهای وفادار به انقلاب که همیشه در همه صحنه‌ها حضور دارد، باشند و همچنین در مسائل اقتصادی و فرهنگی بسیار مقتدارنه عمل کنند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با تبریک سالروز میلاد امام رضا(ع)، گفتند: هدف مأمون از انتقال امام هشتم شیعیان به خراسان خاموش کردن نور ولایت و امامت بود، گفت: امام رضا(ع) با استفاده از دانش و علم خود تمام توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند و کاری کردند که مأمون از اقدام خود پشیمان شد.

ایشان همچنین با بیان اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک شود، برکت از آن می‌رود، گفتند: فراموش شدن این دو فریضه الهی باعث تسلط نااهلان بر جامعه اسلامی می‌شود و عواقب آن شامل همه افراد می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند: جامعه‌ای که دچار رکود و سستی شده همواره ورد طمع دشمنان است و یکی از راه‌های مقابله با آن و جلوگیری از ظمع دشمنان، گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن ایام حج و اعزام زائران به سرزمین وحی اشاره کردند و گفتند: امیدواریم امسال مراسم حج همراه با امنیت و آرامش برگزار شود.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با اشاره به سالروز نهضت مشروطه فرمودند: رهبر معظم انقلاب علت شکست مشروطه را دوری از علما و روحانیت و همچنین بی‌تجربگی برخی افراد دانستند که باید این موضوع درس عبرتی برای همه ما باشد.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشتند: اگر امر به معروف و نهی از منکر مورد غفلت واقع شود پیامدهای زیان باری برای جامعه دارد و خیرات و برکات الهی از جامعه رخت برمیبندد.

ایشان با اشاره به اهمیت فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر افزودند: اگر در جامعه، امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه نباشد زمینه حضور نااهلان فراهم می‌شود و کسانی که شرایط آن‌ها با جامعه دینی همخوانی ندارد زمام جامعه را عهده دار می‌شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کردن: باید مراقب باشیم تا جامعه به دلیل ترک امر به معروف و نهی ازمنکر دچار مجازات همگانی نشود، جامعه ای که در سستی و رخوت فرو برود و امربه معروف و نهی از منکر در آن مطرح نشود از بین می‌رود.

ایشان با اشاره به روایات اهل بیت (ع) افزودند: اگر نسبت به فریضه الهی و مهم امر به معروف و نهی از منکر غفلت کنیم بیگانگان طمع در سرنوشت ما می‌کنند که باید فضای جامعه را از وجود امر به معروف و نهی از منکر عطرآگین کنیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.