رهبری با تاکید بر تشکیل هیات اندیشه ورزماموریت جدیدی بر عهده مجلس خبرگان گذاشتند96/07/03

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری فرمودند: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر تشکیل هیات اندیشه ورز ماموریت جدیدی را متناسب با نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی برعهده آن گذاشتند.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی یکی از خبرگزاری ها درباره دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب و وظایفی که ایشان برای آنها تبیین کردند، افزودند: هیات رییسه در اولین جلسه خود به صورت تفصیلی درمورد تاکید رهبر معظم انقلاب به مجلس خبرگان رهبری و جایگاه آن بحث و در فرصت مناسبی نسبت به تشکیل این هیات اندیشه ورز اقدام می کند.

این یک ماموریت جدید مجلس خبرگان رهبری متناسب با نظام و انقلاب اسلامی است و مطمئن هستم هیات رییسه، اعضا و کمیسیون های این مجلس با اهتمام جدی این موضوع را پیگیری می کند.

در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب، ایشان با تبیین جایگاه این مجلس به چند نکته کلیدی و اساسی اشاره کردند و فرمودند که یکی از وظایفی که مجلس خبرگان رهبری باید پیگیری و دنبال کند، تشکیل هیات اندیش ورز است.

ایشان مقدمه ای که بر این مطلب فرمودند این بود که حدود 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، انقلاب ما طبعا در زمینه با شعارهایی که در زمینه اهداف خود ترسیم کردند پیشرفت ها یا احیانا توقف هایی داشته باشیم

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: ایشان فرمودند بنابراین مجلس خبرگان رهبری این هیات اندیشه ورز را تشکیل دهد که دارای نگاه کلان، راهبردی و عمیق برای بررسی چگونگی حرکت انقلاب اسلامی باشد و در نتیجه بررسی کند که آیا ما به سمت اهداف اصلی انقلاب چگونه اقدام کردیم؟ آیا پیشرفت، توقف یا پس رفت داشته ایم؟ در این زمینه ارزیابی کند و بعد از جمع بندی از دستگاه های مختلف مطالبه گری کند.

رهبری در ادامه یادآور شدند که قوای سه گانه کشور ماموریت اداره کشور را برعهده دارند که باید کشور را انقلابی اداره کنند اما کار مجلس خبرگان رهبری که کار بسیار مهم است ارزیابی جامع از روند کار انقلاب است.

ایشان نمونه هایی در رابطه با مساله مطالبه گری مطرح کردند که از آن جمله فرمودند ما در طول انقلاب اسلامی شعار نه غربی و نه شرقی مطرح کردیم بنابراین بررسی کنیم که آیا در سیاست های خود مجذوب، مطیع و تحت تاثیر غرب قرار گرفته ایم؟ ایشان فرمودند فعلا بحث دنیای شرق مطرح نیست و آنچه که امروز از نظر قدرت مطرح است، مربوط به دنیای غرب است.

یا در عرصه فرهنگ بررسی کنیم که آیا فرهنگ ما یک نوع آمیختگی با فرهنگ منحط غربی پیدا کرده است که نیاز به پالایش داشته باشد؛ این موارد نیاز به بررسی دارد ما شعاری را به عنوان نه شرقی و نه غربی مطرح کردیم آیا در این شعار موفق بوده ایم.

ایشان در زمینه مساله اقتدار اقتصادی فرمودند که یکی از اهداف ما رسیدن به اقتدار اقتصادی بوده است. به عنوان نمونه بیاییم قدرت پول ملی و قدرت خرید مردم را بررسی کنیم، آیا نکند براثر بی مبادلاتی دست اندرکاران امروز قدرت پول ملی ما کاهش پیدا کرده باشد ما چرایی و عوامل این مساله را بررسی کنیم.

رهبری به فاصله بین فقیر وغنی اشاره و فرمودند فاصله بین فقیر و غنی را با نگاه اسلامی و نه با نگاه مارکسیست ها ببینیم که در رابطه با مساله عدالت چگونه توانسته ایم به کشور سامان دهیم. امروز فاصله فقیر و غنی چه شکلی است؟ این موضوع نیاز به ارزیابی دارد.

رهبری در ادامه این دیدار به حفظ روحیه و انگیزه های انقلابی اشاره کردند و شرط تداوم انقلاب را در حفظ این روحیه عنوان کردند که بدون روحیه انقلاب نمی شود راه انقلاب را طی کرد بنابراین هیات اندیشه ورز میزان انگیزه انقلابی و عوامل آن را درست بررسی کند؛ امروز انگیزه های انقلابی در میان مردم چگونه است که قابل رسیدگی و بررسی است.

رهبری فرمودند کمک و حمایت از نیروهای انقلابی و حزب اللهی نیاز به ارزیابی و بررسی دارد اگرچه ایشان فرمودند در رابطه با این موضوع کشور پیشرفت داشته است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه درباره سخنان ترامپ درمجمع عمومی سازمان ملل گفتند: این صحبت ها در انزار مردم جهان واقع شد و فکر نمی کنم در این شرایطی که مجامع بین المللی به دنبال آرامش و فضای صلح در دنیا هستند البته جز رژیم صهیونیستی طرفدار این ادبیات مشمعز کننده ترامپ باشند.

از نظر من رییس جمهوری آمریکا با این ادبیات نسنجیده و حساب نشده چهره بسیار زشتی از این کشور به جهانیان نشان داد و کسانی که فکر می کردند با ایالات متحده آمریکا و رهبران آنها می توان نشست و مذاکره کرد به خاطر این موضع گیری ها امیدشان را از دست داده اند.

باید به همان نقطه ای که رهبری فرمودند برگردیم که فرمودند در عین حال که ما نمی خواهیم با دنیا قطع ارتباط کنیم اما باید به موجودیت و ظرفیت های درونی خود فکر کنیم و بیندیشیم با این نیروهای انسانی که داریم مسئولان ما بیندیشند و برنامه ریزی کنند آنها چهره واقعی خودشان را نشان دادند.

البته در گذشته هم مسئولان آمریکایی این گونه بودند اما نوع ادبیاتشان فرق می کرد. این رییس جمهوری بدون نقاب همانطور که در تبلیغات انتخاباتی حرف می زند در حال حاضر هم بدون نقاب صحبت کرد، یعنی آنچه دیگران در لفافه مطرح می کردند وی عریان و بدون نقاب مطرح کرد.

دیدگاه‌ها   

حمیدرضا
#3 حمیدرضا 1396-07-07 09:55
درود خدا بر فرزندان فاطمه ی طاهره(س) و علی علیه السلام
نقل قول کردن
ناشناس
#2 ناشناس 1396-07-03 18:44
رهبری افتخار ایران است ما رهبر عزیزمان و شما سید نورانی را با کمال جان دوست داریم
ارادتمند شما
نقل قول کردن
اسحاق شیارزی
#1 اسحاق شیارزی 1396-07-03 08:46
سلام رهبر خوبی ها رهبر همه دردمندان فقط میتونم بگم جانم فدای رهبربنده یک ارتشی هستم درحال خدمت وحتماهمه مردم دنیا میدانندکه مافداییبان اقامون هستیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.