دعوت از 1250 عالم دینی در هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین96/07/17

نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فرمودند: هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای با دعوت از یک‌هزار و 100 نفر عالم دینی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و قم برگزار می‌شود.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، ظهر دیروز در نشست خبری هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ماه محرم، اظهار کردند: جامعه مدرسین یکی از نهادهای دیرپای طلاب است و بیش از نیم‌قرن از افتتاح جامعه مدرسین می‌گذرد.

ایشان با بیان اینکه هدف اصلی جامعه مدرسین ایجاد یک حرکت علمی در حوزه علمیه است، عنوان کردند: افرادی که در جامعه مدرسین حضور دارند اکثراً جزو اساتید حوزه علمیه هستند و بسیاری از مراجع تقلید نیز از ابتدای افتتاح جامعه مدرسین در این مجموعه فعالیت داشته‌اند و تا امروز نیز این فعالیت ادامه داشته است.

جامعه مدرسین از دیرباز و قبل از انقلاب یار امام خمینی (ره) بوده است و امروز نیز حمایت و همراهی خود را از مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی انجام می‌دهد و به عنوان یک یار وفادار به انقلاب همچنان فعالیت می‌کند.

ایشان با بیان اینکه یکی از رسالت‌های جامعه مدرسین ایجاد یک ارتباط و همدلی میان طلاب استان‌های مختلف برای تحقق اهداف اسلامی است، خاطرنشان کردند: جامعه مدرسین در راستای ایجاد این ارتباط و همدلی میان طلاب اقدام به برگزاری اجلاسیه‌های مختلف و متعدد به صورت سراسری، منطقه‌ای و استانی کرده است.

جامعه مدرسین تاکنون 10 اجلاسیه سراسری که عمدتاً در قم بوده است با دعوت از بیش از هزار نفر و با موضوعات مختلف آسیب‌های اجتماعی، دغدغه‌های فرهنگی و اقتصادی برگزار کرده است که نتایجی که در اجلاسیه‌های قبلی به دست آمده است در این اجلاسیه ارائه می‎‌شود.

به دلیل زیاد بودن استان‌های کشور برگزاری اجلاسیه‌های استانی بسیار زمان‌بر خواهد بود و اعضای جامعه مدرسین تصمیم به برگزاری اجلاسیه‌ها به صورت منطقه‌ای گرفتند و در این راستا در استان‌هایی که از نظر فرهنگی و جغرافیایی به هم نزدیک هستند به مرکزیت یکی از این استان‌ها اجلاسیه را برگزار می‌کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه اجلاسیه در 26 و 27 مهرماه با مرکزیت تبریز برگزار می‌شود، تصریح کردند: هشتمین اجلاسیه با هماهنگی و همکاری نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل برگزار می‌شود و روز 26 مهرماه برای برگزاری کمیسیون‌های مختلف اختصاص یافته است.

ایشان با بیان اینکه روحانیت باید در بخش فرهنگی جامعه فعالیت کند تا مردم انقلابی بمانند و متدین‌تر شوند، اظهار کردند: هدف جامعه مدرسین از برگزاری این اجلاسیه‌ها علاوه بر مسائل کشوری شناخت مشکلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در این منطقه‌ها است و پس از شناخت این مشکلات با حوزه‌های علمیه مناطق به دنبال پیدا کردن راه حل رفع آسیب‌ها است.

آیت الله حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تأکید بسیاری بر ایجاد تحول و تمدن سازی در حوزه‌های علمیه دارند، یادآور شدند: روحانیون و حوزویان در حال تلاش شبانه‌روزی برای تحقق بیانات مقام معظم رهبری هستند و یکی از دغدغه‌های حوزه‌های علمیه انجام یک فعالیت فرهنگی در راستای اهداف انقلاب است.

در هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای نزدیک به یک‌هزار و 100 نفر از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل دعوت شده‌اند و نزدیک به 150 نفر نیز از استان قم در این اجلاسیه شرکت می‌کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.