اهتمام مردم به وقف به عنوان سنت حسنه/ شناخت معیارهای معروف و منکر امر مهمی است96/08/27

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم هفته وقف را گرامی داشتند و گفتند: مردم به عنوان یک سنت حسنه سال ها نسبت به وقف اهتمام داشتند و سازمان اوقاف خدمات بزرگی انجام داده است، باید در زمینه های گوناگون مردم وقف داشته باشند و در ایجاد موقوفات جدید سهیم باشیم، حتی برای مواردی که کشور دچار بلایای طبیعی می شود می توان وقف کرد.

ایشان با اشاره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر گفتند: شناخت معیارهای معروف و منکر امر مهمی است که باید همگان به آن اهتمام داشته باشند.

هر چه در جامعه رخ می دهد و زمینه ساز تضعیف دین است منکر است و مواردی نیز در این زمینه وجود دارد و آشنایی با خود دین و شناخت عمیق دین به عنوان یکی از موارد تقویت دین است که باید مد نظر قرار گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ارتقا فکر و رشد عقلی در جامعه گفت: هر چه جامعه از این نظر رشد کند به همان تناسب دین داری آنها قوی تر خواهد بود و با یک شبهه صحنه دین را رها نخواهند کرد.

امام جمعه قم گفتند: تلاش در راستای حاکمیت دین در جامعه امر مهمی است که باید حاکمیت دین در جامعه همواره مطرح باشد و تلاش کنیم که جامعه و حکومت اسلامی باشد.

یکی از مسائلی که دین را در جامعه تضعیف می کند، دنیا گرایی است و اگر جامعه به این سمت حرکت کند شاهد از بین رفتن دین یا تضعیف آن خواهیم بود.

آیت الله حسینی بوشهری گفتند: اسلام با دنیا داشتن افراد با مال داشتن مخالف نیست، بلکه با دنیاگرایی مخالف است و نباید چنین اقدامی گسترش یابد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.