ایران اسلامی پرچمدار وحدت در جهان است96/09/17

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی این شهر برگزار شد در سخنانی با اشاره به برگزاری کنفرانس وحدت کشورهای اسلامی در ایران، بیان داشتند: این کنفرانس هر ساله با حضور بزرگان و اندیشمندان مذاهب از کشورهای مختلف اسلامی برگزار می‌شود که بسیار دارای اهمیت است.

ایشان اظهار داشتند: وحدت مسلمانان از جمله مسائل بسیار مهم کشورهای اسلامی است که متأسفانه امروز می‌بینیم به دلیل خودباختگی برخی از سران کشورهای اسلامی وحدت آهسته‌تر و کم‌رنگ‌تر شده است.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دفاع از مقدسات اسلامی و ایستادگی در برابر تجاوز جهان استکبار و نیز تقویت عزت و کرامت اسلامی و پیشرفت‌های جهان اسلام تنها در داشتن وحدت صورت می‌گیرد.

ایشان با بیان اینکه اگر در کشورهای اسلامی وحدت وجود داشته باشد در برابر دشمنان اسلام پیروزی محقق خواهد شد، افزودند: متأسفانه وابستگی برخی از سران کشورهای اسلامی موجب شده تا ظرفیت بیش از یک میلیارد و پانصد میلیونی مسلمین در جهان به درستی مورد استفاده قرار نگیرد.

منابع بسیار زیادی امروز در اختیار کشورهای اسلامی قرار دارد که دشمنان نیز تلاش می‌کنند تا با شناسایی ظرفیت‌های مسلمانان در کشورهای اسلامی از آن به نفع خود استفاده کنند و انتظار می‌رود مسلمین با وحدت خود بتوانند در برابر زیاده خواهی‌های استکبار جهانی ایستادگی کنند.

ایشان جمهوری اسلامی ایران را پرچمدار وحدت اسلامی در جهان برشمردند و افزودند: جمهوری اسلامی امروز مدافع کشورهای اسلامی است و در این راستا مواضع ایران روشن و آشکار است.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن حمایت رئیس جمهور آمریکا از انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شریف، بیان داشتند: این اقدام به دنبال سازش‌ها و حمایت‌هایی که برخی از کشورهای اسلامی منطقه از آمریکا و رژیم اشغالگر قدس داشتند صورت گرفته است و اگر امت اسلامی با یکدیگر متحد بودند رئیس جمهور آمریکا شجاعت و جرأت انجام چنین اقدامی را نداشت.

حمایت برخی از کشورهای اسلامی منطقه از رژیم اشغالگر قدس در حقیقت خیانت به اسلام و مسلمین است و ما از جانب کشورهایی که ادعای اسلام دارند اما از دشمنان اسلام حمایت می‌کنند ضربه خوردیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.