19 دی نقطه عطف حرکت‌های انقلابی در کشور بود96/10/19

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: قیام خونین مردم قم بیانگر این واقعیت است که مردم ایران به باورهای اعتقادی خود سخت پایبند هستند و نمی‌توانند مقابل توطئه‌های دشمن بی‌تفاوت باشند.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، عضو خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها درباره قیام خونین 19 دی 1356 اظهارداشتند: این حادثه خونین از آنجا شروع شد که یکی از روزنامه‌های آن روز مقاله‌ای توهین آمیز نسبت به ساحت امام خمینی منتشر کرد.

ایشان با بیان اینکه طلاب حوزه علمیه و علمای قم که تحمل این اهانت آشکار به مقتدای خود را نداشتند، به خیابان‌ها آمدند و به سمت بیوت بزرگان و مراجع حرکت کردند، تصریح کردند: رژیم طاغوت وقتی متوجه شد طلاب و مردم در محکومیت طاغوت وارد تظاهرات شده‌اند برای سرکوب این حرکت به سوی مردم تیراندازی کردند و تعداد زیادی از طلاب و مردمی را که برای دفاع از مقتدای خود به خیابان‌ها آمده بودند، را به شهادت رساندند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 19 دی و قیام خونین مردم قم علیه رژیم ستم‌شاهی را نقطه عطفی برای حرکت‌های انقلابی بعد در کشور عنوان کردند و اظهارداشتند: مردم در روز چهلم شهدای 19 دی قم در شهرهای دیگر حرکت‌های ضد رژیم شاهنشاهی را آغاز کردند تا این حرکت به 22 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 ختم شد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری خاطرنشان کردند: قیام خونین مردم قم بیانگر این واقعیت است که مردم ایران به باورهای اعتقادی خود سخت پایبند هستند و نمی‌توانند مقابل توطئه‌های دشمن بی‌تفاوت باشند. بنابراین از آغاز انقلاب اسلامی تا کنون همواره شاهد حضور مردم در دفاع از آرمان‌های اسلامی و انقلابی خود بوده‌ایم.

عضو خبرگان رهبری تاکید کردند: مردم انقلابی ایران در قضایای روزهای اخیر کشور بار دیگر ثابت کردند در دفاع از ولایت و آرمان‌های انقلاب اسلامی مصمم هستند.

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.