علامه قاضی نورالله شوشتری شخصیتی ذوالفنون بود97/02/05

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: باید جامعه دینی را با شخصیت بزرگ علمای بزرگ اسلام در عرصه‌های فقهی، کلام، منطق، تفسیر، فلسفه و حدیث آشنا کنیم.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در گفتگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها  در اهواز، که در پاویون فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اهواز انجام شد، پیرامون برگزاری نخستین همایش بین‌المللی تکریم مقام علمی آیت الله قاضی نورالله شوشتری، بیان داشتند: از مدت‌ها پیش با عنایتی که آیت الله موسوی جزایری داشتند و با هماهنگی با آستان قدس رضوی و برخی مراکز حوزوی از جمله جامعه مدرسین، جامعه المصطفی العالمیه قرار بر آن شد تا همایشی در استان خوزستان و قم برای تجلیل و تکریم از قاضی نورالله شوشتری برگزار شود.

ایشان شخصیتی بزرگ، عالمی محدث، مفسر و فیلسوف و بارز در مباحث کلامی که حدود 4 قرن پیش در شوشتر متولد شد و سپس به مشهد رفت و پس از آن شبه قاره هند را برای پایگاه تبلیغی و اثرگذاری فعالیت‌های تبلیغی انتخاب کرد.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز امیدواری کردند تا با معرفی شخصیت بزرگ و آثار علمی قاضی نورالله شوشتری بتوانیم چنین شخصیت بزرگواری را به جهان اسلام معرفی کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قاضی نورالله شوشتری از افتخارات ایران و خطه خوزستان و شهر شوشتر است، عنوان داشتند: باید جامعه دینی را با این شخصیت بزرگ در عرصه‌های فقهی، کلام، منطق، تفسیر، فلسفه و حدیث آشنا کنیم چرا که آیت الله قاضی نورالله شوشتری شخصیتی ذوالفنون بود.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پایان با بیان اینکه علمای ما نقشی تأثیرگذار در طول تاریخ داشتند، گفتند: وظیفه داریم چهره‌های ماندگار و شخصیت‌های بزرگ علمی را به جامعه اسلامی معرفی کنیم تا مردم بدانند چه ذخایری داشته و قدر ذخایر کنونی را نیز بدانند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.