پرستاران حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهند97/10/21

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن روز میلاد حصرت زینب کبری(س) اظهار داشتند: حضرت زینب(س) تحت تعلیم سه شخصیت بزرگ از جمله پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) رشد کرده است و همین امر موجب شد تا به درجات عالی دست یابد.

حضرت زینب(س) در فصاحت، بلاغت و سخاوت و همچنین در شجاعت شبیه‌ترین افراد به حضرت علی علیه السلام بودند.

حضرت زینب(س) برای جامعه امروز ما الگو و برای جامعه زنان ما الگوی عفاف و حجاب است و کسانی که در پیرو اهل بیت(ع) هستند باید از ایشان الگو برداری کنند و ایشان الگوی گذشت، ایثار، صبر و مهربانی و محبت هستند.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: روی میلاد حضرت زینب(س) به نام روز پرستار نامگذاری شده و پرستاران عزیز نقش بزرگی در جامعه ایفا می‌کنند که در اینجا به پرستاران می‌گوییم که زینب کبری(س) را در همه حالات از حمله عبادت، عرفان، ایثار، صبر و گذشت الگو قرار دهند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران انقلاب اسلامی، بیان داشتند: شهدای فدائیان اسلام در فضای غبارآلود و طاغوت خودگذشتگی کردند و تا پای جان برای حاکمیت اسلام ایستادند و دعوت حق را لبیک گفتند و به دست طاغوت زمان به شهادت رسیدند که یاد و خاطره شهدای بزرگ و پیشکسوتان عرصه مبارزه و شهادت را گرامی می‌داریم.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب، بیان داشتند: این روز یک روز تاریخی و به یاد ماندنی برای مردم قم و استان است که مردم قم برای چندمین بار توفیق حضور در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی را یافتند که در اینجا از همه کسانی که در این زمینه هماهنگی‌های لازم را به عمل آوردند تشکر می‌کنیم.

امام جمعه قم ادامه دادند: رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات خود به اهمیت جایگاه شهر قم اشاره کردند و بر مراقبت از کم رنگ شدن روحیه انقلابی در این شهر تأکید کردند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.