هشدار دبیر شورای عالی حوزه درباره فعالیت مدعیان دروغین در قم97/10/24

دبیر شورای عالی حوزه با تأکید بر لزوم گسترش امامت پژوهی در حوزه گفتند: فضای خوبی برای آموزش و پژوهش در زمینه امامت در حوزه علمیه قم به وجود آمده است

نشست سالانه امامت پژوهان مرکز تخصصی امامت اهل بیت(ع) با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری و آیت‌الله میلانی مدیریت عالی بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در این مراسم با اشاره به اینکه فضای خوبی برای آموزش و پژوهش در زمینه امامت در حوزه علمیه قم به وجود آمده است، اظهار داشتند: روحانیت علاوه‌بر همه مسئولیت‌هایی که بردوش دارد دو مسئولیت کلیدی و اساسی دیگر نیز دارد همان مسئولیتی که بر دوش رسول خدا بود.

تبیین دین و شریعت به عنوان وظایف ذاتی روحانیت محسوب می‌شود، همین طور دفاع از مبانی شریعت همیشه بر دوش عالمان دین در لسان اهل بیت(ع) یاد شده است.

جایگاه روحانیت اقتضاء می‌ کند که شخصیت پروری کند، زمانی که امام صادق(ع) می‌ فرماید: «اگر زراره و مشابه او در بین ما نبودند اثری از احادیث پدرم نبود»، بی‌تعارف باید بگوییم بحث کلام و امامت جایگاه بایسته را در حوزه نداشته است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه شرایط جامعه امروزی از جهاتی حساس‌تر از عصر امام صادق(ع) است، گفتند: امروز موج شبهات علیه امامت دیده می‌ شود و در همین قم مدعیان دروغینی دیده شده که حتی طلبه‌های غیرآگاه را به جرگه خود کشانده است؛ چنین شرایطی اقتضاء می‌ کند که استوار‌تر و پایدار‌تر ایستادگی کنیم.

امروز مراکز تخصصی مختلفی در حوزه علمیه قم راه‌اندازی شده است و شخصیت‌هایی مثل آیت‌الله میلانی کریمانه و بزرگوارانه در این عرصه وارد شده‌اند که برکات بسیار زیادی داشته است.عضو هیئت‌رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کردند: در گذشته دایره علوم محدود بود و یک بزرگوار جامع المعقول و المنقول شناخته می‌ شد ولی امروز حتی در فقه برخی از بزرگان می‌ گویند برای هر بابی از ابواب باید افرادی متخصص تربیت شوند، اساسا تجربه ثابت کرده است هرچه فکر انسان متمرکز‌تر باشد، در مورد آن نگاه و اطلاعات و ژرف نگری بیشتری خواهد داشت.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان داشتند: خوشبختانه از اقدامات تحول گرایانه حوزه راه‌اندازی رشته‌هایی از جمله رشته امامت بوده که امیدواریم سالیان سال بدرخشد و منشأ خیرات در سراسر کشور باشد، برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و گزارش‌هایی که از این مرکز نیز به دست ما رسیده بسیار امیدوار‌کننده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.