خلاصه خطبه های نماز جمعه قم مورخ (26 مهر) به امامت حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری

حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به حضور تیم مذاکره کننده در پیگیری حق ملت ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای، افزودند: آنچه در این مذاکره مد نظر است حق جمهوری اسلامی ایران در تولید و توسعه انرژی هسته‌ای است.

 

ایشان ادامه دادند: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها عنوان کرده‌اند که ما به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیستیم بلکه ما به دنبال رفع تحریم‌ها، از میان بردن نگرانی‌ها و ایجاد ارتباط با کشورهای دنیا، شفاف سازی و حق غنی سازی هستیم. اگر دنیا واقعا نگران این مساله است ما به آنها حق می دهیم و شفاف سازی می‌کنیم به شرط اینکه به دنیال عناد و شیطنت نباشند.

 

 

آیت الله حسینی بوشهری خطاب به گروه مذاکره کننده، بیان کردند: در مذاکرات خود خوشبینانه و محتاطانه قضایا را دنبال کنید و همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب دست مذاکره کنندگان را برای دیپلماسی باز گذاشته است آنان نیز روش‌های نوین و نرمش قهرمانانه را در پیش گیرند اما بدانند ملت ما نمی‌خواهند در برابر دشمن کرنش کند.

 

 

خطیب جمعه قم یادآور شدند: از فرهیختگان و سیاستمداران می‌خواهیم فضای دیپلماتیک مذاکرات را دلگرم کننده نمایند آن گونه که رهبر به این گروه دلگرمی می‌دهد اما حدودها را نیز ترسیم می‌کند تا قهرمانانه و با اقتدار از حق مان دفاع کنیم.

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ضرورت رعایت تقوای الهی، فرمودند: تقوای الهی سرمایه بزرگی است که انسان را در دنیا و آخرت به سعادت می‌رساند و اگر در دنیا تقوا داشته باشیم رستگار می‌شویم.

 

 

ایشان با گرامیداشت دهه ولایت به ویژه میلاد امام هادی(ع)، افزودند: معصومین(ع) در طول زندگی با برکت خود تلاش‌های فراوانی در هدایت شیعیان کرده‌اند و با بیانات و راهنمایی‌هایشان مانع از انحراف در جامعه می‌شدند. اگر می‌خواهیم شخصیت امام علی(ع) و عظمت واقعه غدیر را بشناسیم باید آن را در زیارت جامع کبیر و زیارت نامه امام علی(ع) که توسط امام هادی(ع) مطرح شده است جستجو کنیم.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور درباره فعالیت‌های علمی و تبلیغی امام هادی(ع) در دوران حیاتش، عنوان کردند: امام هادی(ع) علاوه بر ایمن سازی عقیدتی در جهت ایمان سازی علمی نیز تلاش کرد و در دوران امامت خود بیش از 185 شاگرد و راوی تربیت کرد که "عبدالعظیم حسنی" یکی از شخصیت‌های برجسته در این عرصه است.

 

 

ایشان، اهل بیت(ع) را سرمایه‌های گران قدر در دنیا خواندند و فرمودند: دنیا مانند بازاری است که در آن برای روز قیامت به سود یا زیان دست می‌یابیم و اگر به اهل بیت(ع) به عنوان سرمایه‌های گران قدر تکیه کنیم رستگار می‌شویم و سود می‌کنیم.

 

 

آیت الله حسینی بوشهری با ابراز خرسندی از برگزاری باشکوه دعای عرفه و نماز عید قربان، تصریح کردند: حضور جوانان در این مراسم‌های دینی، نشانگر این است که جامعه دینی داریم و اگر گاهی مومنان از ناهنجاری های اجتماعی ابراز نگرانی می‌کنند اما می‌بینیم باز هم مردم متدین و به ویژه جوانان پایبند به مقدسات، این صحنه‌ها را گرم نگاه می‌دارند.

 

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم  در خطبه های دوم نماز جمعه با اشاره به هفته تربیت بدنی، فرمودند: فرهنگ ورزش باید در جامعه توسعه یابد زیرا اسلام به ورزش به عنوان سلامت جسم نگاه می‌کند اما در حال حاضر ورزش در جهت کسب قهرمانی معنا گرفته است که در این راستا قهرمانان باید الگوی جوانان باشند.

 

 معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  افزودند: در هفته کاهش بلایای طبیعی باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که در ساخت و سازها با مقاوم سازی شاهد کاهش تلفات انسانی در حوادث و بلایا به خصوص در زلزله باشیم.

 

 

ایشان با گرامیداشت سالروز شهادت حاج آقا مصطفی خمینی در هفته جاری، خاطرنشان کردند: فرزند برومند امام خمینی(ره) به طرز مشکوکی به شهادت رسید و ایشان با توجه به شخصیت بزرگوار و عاشق اسلام توانست مردم را بیدار کند و انقلاب را به سمت پیروزی هدایت نماید.

 

 

خطیب جمعه قم همچنین با اشاره به عید سعید غدیر عنوان کردند: اگر چه اعیاد اسلامی فراوانی داریم اما عید سعید غدیر عید اکبر است و ویژگی‌های خاصی دارد که باید قدردان غدیر و ولایت امیر المومنان باشیم.

Please publish modules in offcanvas position.