خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ 94/04/05به امامت حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خميني(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، در سخناني با اشاره به ديدار رهبر معظم انقلاب اسلامي با مسئولان و کارگزاران نظام اظهار داشتند: بيانات مقام معظم رهبري در اين ديدار بسيار مهم و اصولي بود و اکثر خبرگزاري‌ها و رسانه‌هاي دنيا، آن را پوشش دادند و به تحليل آن پرداختند.

خطيب جمعه قم با اشاره به بيانات اخير رهبر معظم انقلاب در جمع سران قوا و مسئولان و مديران ارشد نظام اظهار داشتند: رهنمودهاي معظم له، راهگشاي مذاکرات هسته‌اي است.

آيت‌الله حسيني‌بوشهري افزودند: فرمايشات رهبر معظم انقلاب، به اندازه‌اي مهم بود که ولوله‌اي در دنيا ايجاد کرد به‌نحوي که رسانه‌هاي خبري جهان مبهوت اظهارنظرهاي ايشان شدند.

ایشان بيان داشتند: استنباط رسانه‌هاي بيگانه در مورد سخنان مقام معظم رهبري آن بود که ايشان با زياده‌خواهي‌هاي طرف مقابل مخالفند و نمي‌خواهند امتيازي به آن‌ها بدهند و اين سخنان رهبري را در حمايت از تيم مذاکره کننده هسته‌اي دانستند.

مدير حوزه هاي علميه سراسر کشور با اشاره به بيان يک نکته اخلاقي توسط رهبر معظم انقلاب در ابتداي بياناتشان در جمع مسئولان اظهار داشتند: اين نکته اخلاقي بي‌ارتباط با مشکلات و مسائل روز نبود؛ اينکه مرگ به انسان آن‌قدر نزديک است که نبايد از آن غافل شد و روزي خواهد رسيد که همه بايد در قبال اعمالمان پاسخگو باشيم.

آيت الله حسيني بوشهري فرمودند: اگر مشکلات با صداقت به مردم گفته شود ملت ايران نيز همانند گذشته در برابر زياده‌خواهي‌هاي دشمنان ايستادگي و مقاومت خواهند کرد.

خطلب جمعه قم اضافه کردند: رهبري در اين ديدار تأکيد داشتند که ما به دنبال يک توافق خوب هستيم که عزت و منافع ملي در آن تأمين‌ شده باشد.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري در ادامه با اشاره به خطوط قرمز ترسيم شده از سوي مقام معظم رهبري در زمينه مذاکرات هسته‌اي، افزودند: رهبر انقلاب فرمودند که آنچه من در مجامع عمومي مطرح مي‌کنم همان چيزي است که در جلسات خصوصي نيز به مسئولان مي‌گويم و از تيم مذاکره کننده هسته‌اي به شايستگي حمايت و دفاع کردند.

آيت الله حسيني بوشهري با بيان اينکه برداشتن کليه تحريم‌ها يکي ديگر از خطوط قرمزي بود که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکيد داشتند، افزودند: ايشان به بدعهدي آمريکايي‌ها در دولت‌هاي گذشته نيز اشاره کردند.

ایشان تصريح کردند: تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي ما بايد در صحنه حاضر باشد و امت ميليوني ايران اسلامي نيز از صراحت لهجه آن‌ها حمايت و پشتيباني خواهند کرد.

آيت الله حسيني بوشهري در بخش ديگري از سخنان خود به در پيش بودن روز ميلاد کريم اهل بيت امام حسن مجتبي(ع) نيز اشاره کردند و اظهار داشتند: خداترسي و کمک به نيازمندان و دستگيري از محرومين از ويژگي‌هاي برجسته امام مجتبي(ع) بود و آن حضرت همواره بيش از آن چيزي که نيازمندي به آن نياز داشته باشد به او اهدا مي‌کردند.

ایشان همچنين به سالروز شهادت دکتر بهشتي و 72 تن از يارانش در هفتم تيرماه اشاره کردند و افزودند: دشمن طراحي عجيبي کرده بود که بتواند بنيان نظام اسلامي را از بين ببرد اما موفق به اين امر نشد و اين شهادت‌ها آن‌چنان اثربخش بود که گويي خون تازه‌اي به پيکر امت اسلامي تزريق شد و حيات دوباره‌اي براي ملت ما بود.

عضو مجلس خبرگان رهبري بيان داشتند: در روز قبل از اين اقدام تروريستي منافقين به جان رهبر معظم انقلاب سوء قصد کردند که در اين توطئه هم ناکام ماندند و امام خميني(ره) بعد از اين حادثه در نامه‌اي از ايشان تجليل کردند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» با تأکيد بر اينکه نيازمنديم که دستگاه قضايي ما از اين کارآمدتر باشد، فرمودند: قوه قضاييه با کمک دولت و مجلس و ديگر نهادهاي فرهنگي بايد در زمينه کاهش جرايم و پيشگيري از وقوع جرم تلاش کند چرا که افزايش روز افزون پرونده‌ها در دادگاه‌ها زيبنده دستگاه قضايي نيست.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري عنوان کردند: امروز نيمي از زندانيان به خاطر مواد مخدر در زندان‌ها هستند و بخش ديگري نيز غير مستقيم به دليل مواد مخدر زنداني هستند امروز مواد مخدر صنعتي بلاي جان جوانان شده است و دشمنان از آن براي منحرف کردن جوانان استفاده مي‌کنند.

ایشان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به گذشت 9 روز از ماه مبارک رمضان، همگان را بر استفاده از فيوضات اين ماه با فضيلت و انس بيشتر با قرآن و خداوند و دستگيري از نيازمندان و صله رحم سفارش کردند.

امام جمعه قم سالروز رحلت حضرت خديجه کبري(س) را نيز تسليت گفتند و اين بانوي بزرگ را اول زن ايمان آورنده به رسول‌الله برشمردند که تمام دارايي‌اش را وقف تبليغ دين اسلام کرد.

Please publish modules in offcanvas position.