خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ94/04/26 به امامت حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»

امام جمعه قم مذاکرات هسته‌اي را سخت توصيف کردند و فرمودند: سفيران جمهوري اسلامي به خوبي از حقوق ملت ايران دفاع کردند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خميني(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به توافق هسته‌اي بیان کردند: ملت انقلابي و کشور مستقل ما از اول به دنبال اين بود که از فناوري‌هايي که در دنياست استفاده کنيم.

ایشان اضافه کردند: دشمنان از روزهاي اول، تحريم‌ها و توطئه‌هايي را عليه ما اعمال کردند و زماني که فهميدند ملت ايران عقب نشيني نمي‌کند ايران هراسي را در دنيا مطرح کردند.

امام جمعه قم با بيان اينکه دشمن بيش از ما به مذاکره هسته‌اي نياز داشت، روند مذاکرات را سخت توصيف کردند و افزودند: سفيران جمهوري اسلامي ايران با اقتدار در برابر ابرقدرت‌هاي جهان ايستادگي کردند.

آيت‌الله حسيني بوشهري تاکيد کردند: آنهايي که حاضر نبودند حقوق هسته‌اي ما را بپذيرند امروز در مقابل اراده آهنين ملت ما تسليم شدند. البته همان طور که مقام معظم رهبري فرمودند در مذاکره بده و بستان نياز است و ما محدويت‌هايي داريم ولي تحقيق و توسعه و حقوق هسته‌اي ملت ما در اين توافق ديده شد.

به فرموده مدير حوزه‌هاي علميه کشور، چهره‌ (ايران هراسي) که مستکبران در دنيا عليه ايران ايجاد کرده بودند امروز به ضد خود آنها تبديل شده به طوري که امروز حتي کساني که رابطه ديپلماتيک با کشور ما ندارند پيام تبريک به مقام معظم رهبري فرستادند.

ایشان با بيان اينکه نکاتي که مقام معظم رهبري در پاسخ به نامه رئيس جمهور تاکيد کردند بايد مورد توجه قرار گيرد، اظهار کردند: متن توافق بايد با دقت مورد بررسي و توجه قرار گيرد. تعدادي از کشورهاي مذاکره کننده بدعهد هستند و بايد مراقب باشيم که دشمن دست از پا خطا نکند.

آيت‌الله حسيني بوشهري تاکيد کردند: همان گونه که مقام معظم رهبري فرمودند، ملت و مردم ما بايد انسجام خود را حفظ کنند تا در فضاي آرام بتوانيم به اهداف نظام برسيم.

ایشان مذاکره با کشورهاي غربي را تنها منحصر به مذاکرات هسته‌اي دانستند و افزودند: مقام معظم رهبري در پاسخ به سئوال دانشجويي که از ايشان در مورد نحوه برخورد با مستکبران بعد از مذاکرات هسته‌اي پرسيد، فرمودند ما که نمي‌توانيم از آموزه‌هاي اسلام و قرآن جدا شويم و مبارزه همچنان ادامه خواهد داشت مگر اينکه آنها دست از خوي استکباري خود بردارند.

امام جمعه قم افزودند: دشمن اگر به توافق هسته‌اي نمي‌رسيد دو راه داشت؛ يکي افزايش تحريم و ديگري حمله نظامي. تحريم‌ها در اراده ملت ايران تاثير نداشته و از سوي ديگر منافع دشمنان در کل منطقه پراکنده است و شروع جنگ با به خطر افتادن تمام منافع آنها همراه خواهد بود، بنابراين آنها راهي جز مذاکره با جمهوري اسلامي ايران نداشتند.

آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري با اشاره به فرارسيدن روز تاسيس شوراي نگهبان اشاره کردند و افزودند: شوراي نگهبان کليدي‌ترين نهاد در حفظ و صيانت از اسلاميت جمهوري اسلامي ايران است.

ایشان اضافه کردند: حضرت امام فرمودند ملت از شوراي نگهبان پشتيباني کند و مقام معظم رهبري تاکيد کردند که بود و نبود شوراي نگهبان مساوي است با بود و نبود اسلاميت نظام.

مدير حوزه‌هاي علميه کشور معتقد هستند که به دليل همين اهميت شوراي نگهبان است که توطئه‌هايي عليه اين شورا مي‌شود.

عضو خبرگان رهبري اظهار کردند: اعضاي شوراي نگهبان به اين توطئه‌ها توجه نمي کنند و وظيفه قانوني خود را انجام مي‌دهند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم به سالروز پذيرش قطعنامه 598 اشاره کردند و با طرح اين سئوال که چرا ابرقدرت‌ها سراغ پذيرش قطعنامه آمدند؟ فرمودند: زماني که دشمن در کشور ما حضور داشت شوراي امنيت بي‌تفاوت بود اما در روزهاي پاياني جنگ به خاطر ضربات پي در پي رزمندگان به رژيم بعثي مسئله قطعنامه را مطرح کردند.

ایشان در ادامه بیان کردند: به فرموده امام جمعه قم ملت ما در هر حال ايستادگي مي‌کند و تسليم خواسته دشمنان نمي‌شود.

ایشان از حضور باشکوه مردم در روز جهاني قدس تقدير کردند و افزودند: شايد براي جهانيان کمي سخت بود که تيم مذاکره کننده ما در حال گفتگو با کشورهاي 1+5 بود، در عين حال ملت ما در روز جمعه به خيابان‌ها آمد و صداي خود را به جهانيان رساند.

اين عضو جامعه مدرسين تاکيد کردند: ما نسبت به عملکرد ستمکاران و کفار راضي نيستيم و از هر فرصتي استفاده مي‌کنيم تا بر سر آنها فرياد بکشيم.

آيت‌الله حسيني بوشهري افزودند: گروه‌هاي تکفيري و داعشي به جاي مبارزه با آمريکا و اسرائيل، مبارزه درون خانواده اسلامي را آغاز کردند تا مسئله فلسطين و قدس به حاشيه برود. ملت ما تمام برنامه ريزي هايي که عليه کشورهاي اسلامي مي‌شود را توطئه آمريکا و دشمنان مي‌داند.

آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري در تشريح شيوه‌هاي تحکيم اخوت و برادري در جامعه ديني اظهار کردند: اولين شيوه تحکيم اخوت، ايمان است. انسان‌هايي که برخوردار از ايمان هستند مي‌توانند در روابط اجتماعي موثر واقع شوند.

آيت‌الله حسيني بوشهري، ادب معاشرت را يکي ديگر از راه‌هاي تحکيم اخوت ذکر کردند و اظهار داشتند: خوشرو، خوش گمان بودن، مصافحه کردن و سلام کردن مي‌تواند نقش‌هاي کليدي در زندگي ايجاد کند.

مدير حوزه‌هاي علميه کشور، عفو و گذشت را شيوه تحکيم اخوت دانستند و عنوان کردند: کساني که اهل گذشت هستند مي‌توانند فضاي جامعه را تغيير دهند.

ایشان افزودند: در اسلام مجوز داريم که افراد خاص را مجازات کنيم اما در جاهايي مي‌توانيم با عفو و بخشش، فضاي جامعه را تلطيف کنيم.

آيت‌الله حسيني بوشهري با تاکيد بر اينکه چهره رحماني و غضب اسلام را توأمان مورد توجه قرار دهيم، اظهار کردند: داعشي‌ها و تکفيري‌ها چهره‌اي خشن از اسلام به نمايش گذاشتند که تمام دنيا را نسبت به الگوهايي که ارائه مي‌دهند به وحشت انداختند.

Please publish modules in offcanvas position.