خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ94/10/18به امامت حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اقدام آل سعود در به شهادت رساندن شهید شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان، اظهار داشتند: این اتفاق ناگوار و حادثه سختی برای امت اسلام بود.

ایشان ادامه دادند: شیخ نمر به جرم حق گویی و امر به معروف و نهی از منکر و بدون اینکه اقدام مسلحانه‌ای انجام دهد به دست آل سعود به شهادت رسید.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با محکوم کردن حرکات جنون آمیز عربستان سعودی اظهار داشتند: اقدام به شهادت رساندن روحانی مظلوم شیعه در عربستان توسط آل سعود، انسان را به یاد صدام می‌اندازد که خون مظلومان را به ناحق می‌ریخت و آل سعود نیز امروز همان مسیر را در پیش گرفته است.

ایشان عنوان کردند: خون به ناحق ریخته شیخ نمر روزی دامن ظالمان را خواهد گرفت و این ستمگران به فضل الهی روزی بر سر جای خود خواهند نشست.

آیت الله حسینی بوشهری، افزودند: رابطه با چنین کشوری که با حجاج ما آن‌گونه در منا برخورد کرد؛ هیچ نفعی برای کشور ندارد و این قطع رابطه از مطالبات ملت ما بود.

ایشان ادامه دادند: قطع رابطه عربستان با ایران کاری هوشمندانه نبود و یک خطای استراتژیک بود که به دنبال آن برخی از کشورها همانند جیبوتی نیز با ایران قطع رابطه کردند که به آنان توصیه می‌کنیم تا فرصت وجود دارد سر عقل بیایند.

امام جمعه قم، با اشاره به حمله عده‌ای به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد بیان داشتند: انقلابیون دست به چنین اقدامی نمی‌زنند و بهانه به دست دیگران نمی‌دهند و این در حالی است که عربستان در روز گذشته با حمله به سفارت ایران در یمن صدماتی را به سفارت ما وارد کردند که دستگاه‌های مسئول جواب آنان را خواهند داد و شأن جمهوری اسلامی ایران مقابله به مثل نیست.

آيت الله حسيني بوشهري فرمودند: روزی کشورهای بزرگ‌تر از عربستان با ایران قطع رابطه کردند و بعد از مدتی ملتمسانه و سر به زیر سفارتخانه‌های خود را در ایران باز کردند و ما به این کشورها هم می‌گوییم تا دیر نشده بازگردید که در این صورت ملت ایران شما را خواهد بخشید.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند: رهبر معظم انقلاب در این دیدارها نکاتی در زمینه انتخابات مطرح می‌کنند که همگان باید پیگیر این سخنان باشند و آن را چراغ مسیر خود بدانند و باید توجه داشت که این بیانات به مصلحت مردم و نظام است که تخطی از آن خسارت بار است.

ایشان با بیان اینکه در این دیدار رهبر معظم انقلاب ابعاد مختلف حق‌الناس در انتخابات را تبیین کردند، افزودند: حق‌الناس ابعاد متفاوتی دارد و برداشت یک سویه از این مسئله درست نیست بلکه باید توجه داشت از زمان آغاز ثبت نام تا پایان انتخابات موضوع حق‌الناس باید رعایت شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه، برگزاری دو انتخابات پیش روی کشور را مهم دانستند و افزودند: انتخابات خبرگان بسیار مهم است چرا که با این انتخاب در حقیقت دو انتخاب صورت می‌گیرد و مردم با تشکیل مجلس خبرگان رهبری به این مجلس اجازه می‌دهند در روز مبادا رهبری را انتخاب کنند.

آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري با اشاره به فرا رسیدن سالروز قیام ۱۹ دی مردم قم بیان داشتند: مردم قم با این قیام خود انزجار خود را از دستگاه طاغوت اعلام کردند و در برابر آماج گلوله آنان ایستادند و به شهادت رسیدند.

آیت الله حسینی بوشهری، با بیان اینکه ۱۹ دی منشأ تحولات عظیم در ایران بوده است، افزودند: ۱۹ دی نشان داد جامعه‌ای که متکی بر بصیرت، ایمان و استقامت باشد این جامعه پیروز خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، خطاب به مهمانان یمنی حاضر در نماز جمعه قم بیان داشتند: ما قیام‌های ۱۵ خرداد و ۱۹ دی را داشته‌ایم و در نهایت به پیروزی رسیدیم و شما هم می‌توانید علیه دشمنان خود به پیروزی دست یابید.

آیت الله حسینی بوشهری، همچنین با اشاره به ۲۱ دی‌ماه سالروز شهادت شهید احمدی روشن از دانشمندان هسته‌ای کشور، فرمودند: دشمنان بدانند اگر دانشمندان را از ما بگیرند رشد علمی کشور متوقف نخواهد شد و ملت ما این مسیر را یافته و آن را ادامه می‌دهد.

 

Please publish modules in offcanvas position.