خطبه های نماز جمعه مورخ 95/01/13

 

بسمه تعالی

مشروح خطبه‏ های نماز جمعه

حضرت آیت الله حسینی بوشهری

مورخ 95/01/13                                                      خطبه شماره 116

 

 

خطبه اول

السلام عليکم و رحمت الله و برکاته، السلام عليک يا حجة الله، السلام عليک يا بقية الله في أرضه، السلام علي المهدي الذي وعد الله عز و جل أن يملأ به الأرض عدلاً و قسطاً کما ملئت ظلماً و جوراً

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمٰن الرحيم

الحمد لله نَحْمَدُهُ و نَسْتَعينُهُ و نَسْتَغْفِرُهُ و نَسْتَهْديهِ و نُؤمِنُ بِهِ و نَتَوَکَّلُ عليه

و نعوذ بالله من شُرورِ أنفسنا و من سيئات أعمالنا

و نشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريک له

و نُصَلّي و نُسَلِّمُ علي حبيبه و نجيبه و خيرته في خلقه، حافظ سِرِّهِ و مُبَلِّغِ رسالاته، بشير نعمته و نذير نقمته، سيدنا و نبينا حبيب إله العالمين أبا القاسم محمد و علي آله الطيبين الطاهرين المعصومين المُکَرَّمين الهدات المهديين و اللعن الدائم علي أعدائهم أجمعين من الآن إلي قيام يوم الدين آمين يا رب العالمين

عباد الله اوصيکم و نفسي بتقوي الله

قال مولانا أمير المؤمنين علي بن أبي طالبٍ عليه أفضل صلوات المصلين:

«إنَّ تَقْوَي الله عِمارَةُ الدّينِ وَ عِمادُ الْيَقينِ وَ إنَّها لَمِفْتاحُ صَلاحٍ وَ مِصْباحُ نَجاحٍ»

بندگان خدا خودم و شما را به تقواي الهي دعوت مي­کنم. در این کلام نورانی امیر مؤمنان در رابطه با تقوا چنین آمده است. فرمودند که تقواي الهي موجب عمارت و آباداني دين مي­شود. تقواي الهي پايه و اساس يقين است. تقوا موجب صلاح و درستي در زندگي و چراغ پرفروغ رستگاري است. خیلی کلام ارزشمندی است. معلوم می­شود دين منهاي تقوا ويران است و آباداني ندارد. يقين اگر تقوا کنار آن نباشد پايه و اساس ندارد. درستي و راستي در جامعه اسلامي منهاي تقوا معنا ندارد. اگر بخواهيم راه رستگاري را در پيش بگيريم بايد از چراغ پرفروغ و روشنايي بخش تقوا استفاده کنيم. اینها ویژگی­های تقواست که باید در زندگی وجود پیدا کند.

بحث ما در خطبه اول پیرامون اصول حاکم بر روابط اجتماعی بود. سرفصل جدیدی را که در چند هفته اخیر مطرح می­ کنیم پیرامون امنیت است. گفتیم امنیت هم حوزه­ های مختلف و هم قلمروهای مختلف دارد. حوزه فردی و اجتماعی دارد. امنیت فرهنگی، امنیت اقتصادی، امنیت سیاسی، اینها همه از زیرمجموعه فصل مربوط به امنیت است. ما پیرامون امنیت فردی و اجتماعی و قلمروهای هریک به صورت مستوفا سخن گفته ­ایم. امروز وارد موضوع جدیدی در این حوزه می ­شویم و آن حوزه امنیت فرهنگی است. مقصود از فرهنگ عبارت است از باورها، ارزش­ها و هنجارها در يک جامعه. سخن از امنيت فرهنگي که مطرح مي­شود، مقصود اين است که به گونه­اي اين فرهنگ داراي امنيت باشد که دارندگان اين فرهنگ احساس ايمني کنند، احساس تهديد مؤثر نسبت به ارزش­ها و باورها و هنجارها نداشته باشند. اگر فرهنگ دارای این جایگاه شد، می ­شود گفت امنیت فرهنگی برقرار است. البته مقصود از احساس ایمنی به صورت مطلق نیست. از آنجا که فرهنگ غني اسلام نقش کليدي و اساسي در هويت­بخشي به کيان جامعه اسلامي دارد، مورد آماج حملات بي­ رحمانه دشمنان قرار مي­ گيرد، امنیت او به چالش کشیده می­شود. گاهی با مشابه­ سازی فرهنگ دینی لطمه به فرهنگ می­زنند، گاهی با هماهنگ­سازی و فرهنگ­سازی جدید در قالب بنیان نهادن مکاتب و برنامه­های مختلف فرهنگ یک جامعه مورد هجوم قرار می­گیرد. اینها خصوصیاتی است که در یک جامعه وجود دارد. امروز ما موقعی که به کشورمان، به انقلاب و فرهنگ دینی نگاه می­کنیم می­ بینیم مورد هجمه­ های جدی دشمنان بیرونی و درونی است. در دهه اول انقلاب کشور ما را با چالش­هاي نظامي روبرو کردند، با کودتاها، با ترورها و با جنگ­ها مواجه کردند. اما از دهه دوم انقلاب به بعد و اکنون هم چنين است دشمن فاز برنامه خود را به سمت مسئله تهاجم فرهنگي و به تعبير رهبر عزيز و فرزانه انقلاب «شبيخون فرهنگي، ناتوي فرهنگي و جنگ فرهنگي» هدايت کرده است و بر اين اساس دشمن وارد کارزار شده تا در نتيجه فرهنگ خودي و ديني و اسلامي را که انقلاب بر اساس آن شکل گرفته به چالش بکشد و از بين ببرد. تجربه­ هاي که دشمن در طول ساليان متمادي به دست آورده اين است که امروز تسلط نظامي و ايجاد مستعمرات از راه لشکرکشي کمتر امکان دارد. زيرا افکار عمومي ملت­ها بيدار شده و نمي­ توانند از اين طريق وارد شوند و اگر وارد شوند براي آنها پرهزينه خواهد بود. بنابراين سراغ اعمال سياست­هاي فرهنگي مي­روند، گاهي تبليغ مذهبي مي ­کنند، گاهي از طريق رواج تکنولوژي به جنگ فرهنگي مي­آيند، گاهي با تأسيس مؤسسات خيريه به جنگ فرهنگي مي­شتابند. اینها نقشه­هایی است که دشمنان ما طراحی و برنامه­ریزی می­کنند برای ضربه زدن به فرهنگ. در نتیجه می­خواهند از درون فرهنگ خودی و دینی ما را استحاله کنند و ارزش­های مورد پسند خود را جایگزین ارزش­های دینی کنند. ولذا در اين رابطه نکته­اي که حائز اهميت است و بايد به آن توجه داشته باشيم اين است که يک تهاجم فرهنگي داريم و يک تبادل فرهنگي. دشمن به دنبال تبادل فرهنگي نيست، دشمن به دنبال تهاجم فرهنگي است. چون تهاجم فرهنگی و تعامل فرهنگی هرکدام مشخصات خاص خود را دارد.

در تهاجم فرهنگي دشمن سه مرحله را طراحي مي­کند: تحميل فرهنگي، تخريب فرهنگي و تسليم فرهنگي. از رهگذر تحميل فرهنگي مي­ خواهد فرهنگ مهاجم را تحميل کند بر فرهنگ ديني و اسلامي و عناصر فاسد و مفسد را جايگزين کند. در تخريب فرهنگي مي­خواهد قدرت تجزيه و تحليل را از فرهنگ ديني و صاحبان فرهنگ ديني بگيرد. اگر در اين دو مرحله موفق شد، اول فرهنگ خود را تحمیل کرد و دوم به تخریب فرهنگ خودی و دینی و اسلامی پرداخت، خودبه­خود چيزي که اتفاق مي­افتد تسليم فرهنگي است و کسانی که دستشان از فرهنگ دینی کوتاه شده و قدرت دفاع را از دست داده­اند در مقابل فرهنگ بیگانه، دست­ها را به علامت تسلیم بلند می­کنند. این شگردی است که دشمنان در رابطه با مسئله تهاجم فرهنگی دنبال می­کنند.

اما در رابطه با تعامل فرهنگی مقوله دیگری است. هیچ اشکالی ندارد که بین کشورها تعامل فرهنگی باشد. تعامل فرهنگي سه مرحله دارد: گزينش، تحليل و توليد فرهنگي. در مرحله گزينش ما موقعی که نگاه می­کنیم می­بینیم ما گزینش می­کنیم آنچه را که مربوط به فرهنگ دیگران است. یعنی آنچه آنها دارند نه به صورت مطلق مي­پذيريم و نه به صورت مطلق رد مي­کنيم. در مرحله تحليل فرهنگي که از ديگران گرفته­ايم را بومي­سازي مي­کنيم چون فرهنگ ديگران هم آثار مطلوب دارد و هم آثار نامطلوب. اما آنچه متناسب با فرهنگ دینی است بومی­سازی می­کنیم. در توليد فرهنگي اينگونه نيست که ما صرفاً مصرف­ کننده فرهنگ ديگران باشيم. با هم­ افزايي و آنجا که مناسب با فرهنگ ماست خلاقيتی وجود پیدا می­کند و تبديل به يک توليد فرهنگي مي­شود که براي جامعه کارساز است و ارتباط با ملت­ها را مي­تواند برقرار کند. الان یکی از بحث­هایی که بین کشورها وجود دارد، نه کشورهای سلطه­ طلب، عمدتاً بحث تعاملات فرهنگی است.

چند تفاوت جدي بين تعامل فرهنگي و تهاجم فرهنگي وجود دارد. تفاوت اول این است که در تهاجم هدف تخريب است. در تهاجم فرهنگي می­خواهند فرهنگ دینی تخریب شود، نسل جوان به فرهنگي که دارد افتخار نکند و به فرهنگ بيگانه بنازد که هم روی باورهای او اثر می­کند و هم روی ارزش­ها. شما در فضای جامعه می­بینید ارزش­ها جابجا می­شوند. جوان مسلمان تربیت شده در خانواده مؤمن ممکن است ارزش­هایی که امروز به آن معتقد است و در جامعه به آن می­بالد و در هنجارها و رفتارهای او ظهور و بروز پیدا می­کند، شکل لباس پوشیدن او، حرف زدن و ژست گرفتن او می­بینید که با فرهنگ وارداتی که در جهت تخریب فرهنگ خودی کار کرده سعی می­کند خودش را با آن آراسته کند. اینها خطرات جدی است که در جامعه وجود دارد. در تهاجم مهاجم براي جايگزين کردن فرهنگ خود ظالمانه عمل مي­کند، به قصد ريشه­کن کردن وارد مي­شود. به هیچ چیز رحم نمی­کند. کسی تصور نکند که کاری به کار ما ندارند. آتش که فتاد خشک و تر می­سوزد. متوجه همه خواهد شد و کسی در امان نخواهد ماند. در تهاجم غرض اصلي تسلط سياسي بر کشورهاست منتها کانال نفوذ راه فرهنگي است. إن شاء الله امیدوارم در هفته­های بعد به ابعاد مختلف این ماجرا اشاره کنم. بسترهای تهاجم فرهنگی کجاست، مراحلی که دشمن وارد می­شود چیست و چون بحث ما راجب امنیت فرهنگی است چه کنیم که مصونیت­سازی کنیم و فرهنگ خودی و دینی و اسلامی را از این که دشمن به آن دستبرد زند و یک دفعه چشم باز کنیم و ببینیم همه چیز جابجا شده در امان بمانیم به راهکارهای قرآنی و راهکارهایی که در روایات وارد شده به فضل پروردگار عالم در هفته­های آینده اشاره خواهم کرد.

«إنَّ اللهَ يَأمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإحْسان وَ ايتاءِ ذي الْقُرْبيٰ وَ يَنْهيٰ عَن الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ وَ البَغْيِ يَعِظُکُمْ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرون»

پروردگارا ما را بیامرز. به اسلام و اسلاميان عزت عنايت فرما. در فرج مولا و مقتدایمان تعجيل فرما. پروردگارا به امام راحل و مراجع و علمای گذشته و بزرگوارانی که این ایام سالگرد رحلت آنهاست، به همه آنان روح و ریحان عنایت فرما. به رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مراجع تقلید عزت، سلامت، طول عمر بابرکت مرحمت فرما. پروردگارا به خانواده­هاي مکرم شهيدان صبر و اجر کرامت فرما. به بانوان عفت، به جوانان غيرت، به بازاريان انصاف و حسن عمل، به زائران و مجاوران حسن عاقبت مرحمت فرما. پروردگارا باران رحمتت را شامل حال امت اسلامي بگردان.

إنَّ أحْسَنَ الْحَديثِ وَ أبْلَغَ الْمَوْعِظَة کِتابَ اللهِ الْعَزيز

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم

(بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ‌ * إِنَّا أَعْطَيْنَاکَ الْکَوْثَرَ * فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَ انْحَرْ * إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ)

صدق الله العلي العظيم

 

 

خطبه دوم

السلام عليک يا بنت رسول الله، السلام عليک يا عمة ولي الله، السلام عليک يا بنت موسي بن جعفر، السلام عليک يا فاطمة إشفعي لنا في الجنة فإنَّ لک عندالله شأناً من الشأن

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمٰن الرحيم

الحمد لله رب العالمين و الصلاة و السلام علي سيدنا و نبينا حبيب إله العالمين أبا القاسم محمد و علي آله الطيبين الطاهرين المعصومين المکرمين

اللهم صل و سلم علي مولانا أمير المؤمنين علي بن أبي طالب و علي فاطمة الزهراء سيدة نساء العالمين و علي الحسن و الحسين سيدي شباب أهل الجنة و علي علي بن الحسين زين العابدين و إمام العارفين و علي محمد بن عليٍ الباقر و علي جعفر بن محمدٍ الصادق و علي موسي بن جعفرٍ الکاظم و علي علي بن موسي الرضا المرتضي و علي محمد بن عليٍ الجواد و علي علي بن محمدٍ الهادي و علي الحسن بن علي الزکي العسکري و علي الحجة القائم المهدي حججک علي عبادک و أمنائک في بلادک بهم نَتَوَلّيٰ و من أعدائهم نَتَبَرَّئُ اليٰ يوم القيامه

عباد الله اوصيکم و نفسي بتقوي الله

قال أمير المؤمنين عليه أفضل صلوات المصلين:

«إنَّ التَّقْوي دارُ حَصینٍ عَزیزٍ لِّمَنْ لَّجَأ إلَیْهِ وَ الْفُجور دارُ حِصْنٍ ذَلیلٍ لا یُحْرَضُ أهْلَهُ وَ لا یَمْنَعُ مَنْ لَّجَأ إلَیْهِ»

بندگان خدا خودم و شما را به تقواي الهي سفارش مي­کنم. امیر مؤمنان علی علیه الصلاه و السلام فرمودند به راستی که تقوا پناهگاه محکم و استواری است، دنبال پناهگاه می­گردید تقوا پیشه کنید، برای کسی که بدان پناه ببرد. گناه پناهگاهی است سست و بی­ارزش که اهل خود را نگه نمی­دارد و زشتی­ها را از کسی دور نمی­کند. بنابراین یا باید سراغ تقوا برویم یا سراغ گناه و انسان عاقل راهی را برمی­گزیند که خیر و صلاح او در آن است.

در خطبه دوم به بیان مناسبت­ها می­پردازم و به نکاتی اشاره می­کنم. مناسبت اول سال جدید شمسی را که امسال مزین است هم در آغاز و هم در انجام آن به نام مبارک صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها که می­توان آن را سال فاطمی نامید، خدمت تک­تک شما برادران و خواهران ایمانی تبریک و تهنیت عرض کنم. امیدوارم خدای متعال بر همه ما این سال را مبارک بگرداند.

مناسبت دوم روز 12 فروردین را داشتیم، روز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی. همینجا باید یادی از امام کنیم. امام در عین حال که حدود 50 روز از پیروزی انقلاب بیشتر نگذشته بود اما به مسئولان وقت فرمود باید همه­پرسی برگزار کنید تا مردم با آرای خود این نظامی که بارها و بارها در راهپیمایی­های عمومی اعلام وفاداری نسبت به آن ابراز داشتند، انتخاب کنند و چه زیبا دیدیم با اکثریت بیش از 98 درصد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی رأی آری دادند و این افتخار بزرگی بود برای اسلام و ایران و انقلاب مقدس.

امروز که شما بزرگواران در اینجا حضور پیدا کردید در تقویم­ها به عنوان روز طبیعت معرفی شده، روزی که مردم به دامن طبیعت می­روند و با طبیعت آشتی می­کنند. اسلام عزيز ما آنچه را که مبناي عقلاني دارد و دور از خرافات است مي­پذيرد. اين که انسان براي گل و بلبل و گياه ارزش قائل شود و در دامن آن برود ارزش است. اما اگر به بهانه رفتن در دامن طبيعت، انسان فضاي طبيعت را به گناه آلوده کند اين مورد پسند دين و اسلام نيست. کسانی که آنجا می­روند، از زیبایی­های طبیعت لذت می­برند و در مقابل این نعمت­های الهی شکرگذار خدای متعالند و محیط زیست را حفظ می­کنند، اینها مورد تأیید و احترامند. إن شاء الله امیدواریم که این چنین باشد.

امسال رهبر فرزانه انقلاب سال را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند. ممکن است زیاد شنیده باشید، من شاید از زاویه دیگر این بحث را مطرح می­کنم. فلسفه این نامگذاری چیست؟ چرا بحث اقتصاد مقاومتی؟ از سالي که رهبري سال­ها را نامگذاري کردند، خيلي از سال­ها ولو شاید نام اقتصاد مقاومتی در آن نبوده، ولی عملاً نگاه و رویکرد رهبری به مسائل  اقتصادی بوده. سؤال این است که چرا؟ پاسخی که من می­توانم در اینجا عرض کنم این است که دشمنان تبلیغات سنگینی علیه ما راه انداخته­ اند، جنگ روانی را آغاز کرده­اند، تحریم اقتصادی کرده­اند. راه برون­رفت از تحريم­هاي اقتصادي دشمن اين است که ما به سمت اقتصاد مقاومتي حرکت کنيم. من چند نکته در اینجا عرض می­کنم. ما کشوری هستیم که از نظر نفت و گاز اگر نگوییم اول جزء اولین کشورهاییم. گرچه در آمارهای رسمی به عنوان اولین کشور شناخته می­شویم. ولی می­بینید اقتصاد ما وابسته به نفت است. نفت گاهی بیش از 100 دلار فروخته می­شود و در این ماه­ها و بعضی از سال­ها به بیست و چند دلار می­رسد. آيا مي­شود اقتصاد را بر پايه فروش چنین نفتی پايه­گذاري کنيم و بگوييم اقتصاد ما اقتصادي بالنده است؟ اين مشکل اصلي کشور است. مسئله دومي که وجود دارد اين است که اقتصاد ما اقتصاد بيماري است، آن هم بیماری­های مزمن. اقتصاد ما هنوز تبديل به اقتصاد مردمي نشده، اقتصاد ما دولتي است. اين که رهبري مي­فرمايند اقتصاد مقاومتي يعني مردم به صحنه بيايند و اداره اقتصاد را عهده­دار شوند. اين بار سنگين بر دوش دولت نباشد. اسرافي که در جامعه وجود دارد هم در انرژي، هم در آب، هم در مواد غذايي و ساير موارد اين نشان­دهنده يک اقتصاد سالم نيست. رکود اقتصادي، عدم بهره­وري لازم، تورمی که وجود دارد گرچه مسئولین تلاش کردند تورم را کاهش دهند، اما در عین حال باز تورم دو رقمی و از ده به بالاست. تورم باید یک رقمی آن هم در حد بسیار پایین باشد. مسئولین خیلی تلاش می­کنند و خدا اجرشان دهد. اما اين مشکلات مشکلاتي جدي است که وجود دارد و دغدغه رهبری به خاطر این مسائل است. از سوي ديگر ظرفيت­هايي که در کشور داريم. ظرفیت­های کمی نداریم. ظرفيت نفت و گاز، ظرفيت نيروي انساني (ما جزء 5 کشور اول دنيا هستيم که دانشجويان آن فارغ­ التحصيلان رشته­هاي مهندسي­اند. این خیلی بالاست. ما عدد و رقم 10 میلیون فارغ­التحصیل دانشگاهی داریم. این ظرفیت کم نیست.) موقعيت جغرافيايي (کشور ما کشوري است که با 15 کشور همسايه است، آن هم دارای آن جمعیت. مي­تواند حالت ترانزيت براي کشورهاي ديگر داشته باشد.) پيشرفت­هايي که ما در زمينه­هاي علمي داريم، اگر اين ظرفيت­ها را کنار مشکلات بگذاريم و برويم به سمت اقتصاد مقاومتي، فضاي کشور متحول مي­شود. با تکانه ­های اقتصادی نمی ­لرزیم و احساس خطر در مقابل تحریم­های دشمن نمی­کنیم که یک روز ما را تحریم کند، یک روز اعلام کند لغو تحریم­ها ولی بعد از مسیر دیگر دوباره تحریم­ها را شروع کند. اینها راه برون­رفت از مشکلات اقتصادی ماست. انتظار ما از دولت و مسئولان در کنار مردم اين است که امسال روي اين جمله و کلام رهبري تکيه کنند، نه تنها به شعار اقتصاد مقاومتي بسنده کنند، امسال سال اقدام و عمل است.

من یک تحلیل مختصر ارائه می­دهم که در بیانات رهبر عزیز انقلاب آمده بود و من معتقدم همه گویندگان باید نسبت به دلسوزی رهبر فرزانه انقلاب دغدغه­مند باشند و تحلیل را به آحاد جامعه منتقل کنند. چون دشمن با تمام وجود به تعبير رهبر عزيز انقلاب از مدت­ها در حال القاي اين ديدگاه است که ملت ايران یکی از این دو راه بیشتر را در پیش ندارد، يا بايد در کنار آمريکا زندگي کند يا بايد مشکلات را همچنان تحمل کند. رهبر فرزانه انقلاب به راستي تحليل جالبي ارائه فرمودند. فرمودند: مي­دانيد معناي در کنار آمريکا بودن و با آمريکا مذاکره کردن يعني چه؟ يعني عقب­نشيني از مواضع به نفع آمريکا. رهبري اشاره فرمودند حتي در اين توافق هسته­اي دست­اندرکاران مورد قبول ما هستند مثل وزير محترم امور خارجه. ولي خود وزير محترم امور خارجه هم اين جمله را به رهبري مي­گويد که ما نتوانستيم تمام خطوط قرمز را در مذاکرات با آمريکا حفظ کنيم. يعني ناگزير شديم در بعضي از موارد عقب­ نشيني کنيم. اين سخن يک سخن جدي است که رهبر معظم انقلاب مطرح مي­کنند: حالا اگر ما بحث مذاکره و همراه بودن با آمريکا را دنبال کرديم، آمريکا مي­گويد من تنها به اين توافق هسته­اي بسنده نمي­کنم، ما بايد توافق­هاي ديگري هم پيدا کنيم تا شما را کاملاً به رسميت بشناسيم و به تعبيري بايد برجام 2، برجام 3، برجام 4 در کشور عملي شود. يعني شما بايد دست از شعارهاي انقلابي برداريد، دست از فلسطين برداريد، سپاه قدس چه معنا دارد، اساساً اصل سپاه چه معنا دارد، چرا موشک مي­سازيد، چرا موشک دوربرد مي­سازيد، چرا موشک نقطه ­زن مي­سازيد که دقيق مي­تواند هدف را بزند و بعد شما چرا اساساً در منطقه نفوذ داريد. دشمن درصدد اين است و به تعبير يکي از عزيزان مي­خواهند با مذاکره نقاط قوت ما را به ضعف تبديل کنند. دشمن درصدد اين است که بگويد قانون اساسي شما مورد قبول ما نيست. چرا براساس مسائل اسلامي شما مقيديد،  چرا نظام ليبراليستي را در کشور پياده نمي­کنيد، اينها اهدافي است که دشمن مرحله به مرحله دنبال مي­کند تا زماني که ما به ظاهر نام جمهوري اسلامي را يدک بکشيم ولي جمهوري اسلامي از محتواي لازم خالي باشد. این هدف اساسی دشمنان ماست. من به سهم خودم از هشدار رهبر عزیز انقلاب، آگاهی و هوشمندی ایشان که مانند یک دیدبان بیدار مسائل را پیگیری می­کند، گاهی ممکن است حتی عده­ای با تعبیراتی سخنان رهبری را زیر سؤال ببرند و مسائلی را مطرح کنند که فردای دنیا فردای گفتمان و مذاکرات است، فردای دنیا فردای موشک نیست، قدردانی می­کنم و ما پیر و جوانمان، خردمان و کلانمان، زن و مردمان باید توجه داشته باشیم که امروز رهبری عزیز دلسوزترین است برای آینده نظام اسلامی و مسیر و راه رهبری را ما باید همچنان ادامه دهیم.

در پایان همانگونه که قبلاً اشاره شد از هفته آینده نماز پرصلابت جمعه در مصلای قدس برگزار می­شود. من لازم می­دانم از همه دست­اندرکاران و کسانی که در آماده ساختن این بنیان مرصوص تلاش کرده­اند، استانداری، شهرداری و همه دستگاه­های ذی ربط، نمایندگان مجلس، هرکس به گونه­ای کاری انجام داده از همه آنها سپاسگذاری کنم و همینجا لازم می­دانم از تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت، برادر عزیز و بزرگوار، حضرت آیت الله سعیدی به خاطر میزبانی در طول این چند سال تشکر کنم. إن شاء الله هفته آینده باشکوه در نماز جمعه که در مصلا تشکیل می­شود، شرکت خواهیم کرد.

«ربنا آتنا في الدنيا حسنةً و في الآخره حسنةً و قنا عذاب النار»

پروردگارا ما را بيامرز. به اسلام و اسلاميان عزت عنايت فرما. پروردگارا توطئه­های دشمنان را به خودشان برگردان. انقلاب ما را در میان ملل جهان سربلند نگاه دار. به امام امت روح و رضوان عنایت فرما. به مراجع بزرگوار تقلید گذشته و به علمایی که از میان ما رفته­اند، به خصوص مرحوم آیت الله شهید صدر و خواهر مظلومه­اش و علمای بزرگ دیگر که صاحب آثار و تألیفاتند و برکات فراوانی در جامعه ما داشته­اند، خدایا به همه آنان روح و ریحان عنایت فرما. به رهبر عزیز انقلاب، به مراجع بزرگوار تقلید سلامت عنایت فرما. به این مردم خوب ما که در همه ساعات خودشان را وقف اسلام و انقلاب کرده­اند، خدایا عزت دنیا و آخرت مرحمت فرما. باران رحمتت را شامل حال امت اسلامي بگردان.

إنَّ أحْسَنَ الْحَديثِ وَ أبْلَغَ الْمَوْعِظَة کِتابُ اللهِ الْعَزيز

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمٰن الرحيم

(الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ‌ * الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ‌ * مَالِکِ يَوْمِ الدِّينِ‌ * إِيَّاکَ نَعْبُدُ وَ إِيَّاکَ نَسْتَعِينُ‌ * اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ ‌* صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَ لاَ الضَّالِّينَ‌)

صدق الله العلي العظيم

Please publish modules in offcanvas position.