خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ95/02/31به امامت حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با بیان اینکه شکستن حریم و پرده‌دری در مقابل خداوند تقوا را نابود می‌کند فرمودند: تنها راه دست‌یابی به سعادت و نجات از زشتی‌ها حفظ حریم الله است.

ایشان با بیان اینکه هجمه‌های فرهنگی دشمن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به مرز هشدار رسیده است، فرمودند: متأسفانه فضای مجازی توانسته بسیاری از عرصه‌های اجتماعی کشور را تحت تأثیر خود قرار دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از رخنه فراگیر شبکه‌های اجتماعی در تمام شقوق و زوایای جامعه خبر دادند و فرمودند: حتی کودکستان‌های ما نیز از آسیب‌های جدی فضای مجازی و تبعات آن مصون نیست.

ایشان در ادامه به تشریح جلوه‌های مختلف هجمه فرهنگی پرداختند و افزودند: جلوه بیرونی هجمه فرهنگی از ناحیه دشمنان نظام است اما متأسفانه جلوه درونی این معضل اجتماعی از درون جامعه می‌جوشد.

آیت الله حسینی بوشهری با هشدار این مطلب که یک حرکت مرموز داخلی نقش مزدوری فرهنگی دشمن را بر عهده گرفته است، بیان کردند: عده‌ای هستند که از روی جهالت و بی‌اطلاعی بازیگر این هجمه شده‌اند اما عده‌ای هم هستند که به عمد نقشه شوم دشمن را در حوزه‌های فرهنگی کشور اجرایی می‌کنند.

ایشان خواستار آمادگی جبهه انقلاب فرهنگی و فکری کشور در مقابل دشمنان شدند و افزودند: اگر فرهنگ یک جامعه دچار اختلال و اضمحلال شود انتقال ارزش‌های واقعی به نسل آینده بسیار دشوار و حتی غیر ممکن خواهد شد.

آيت الله حسيني بوشهري با تأکید بر اینکه مخاطب اصلی مسائل فرهنگی جوانان هستند، بیان کردند: جوانان ما باید با هوشیاری و دشمن شناسی دغدغه حفظ کرامت و اعتقادات خود را داشته باشد.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با بیان اینکه هجمه فرهنگی عقبه نظام را تضعیف می‌کند، افزودند: قدرت تخریب شبیخون فرهنگی و نرم‌افزارهای دشمن از موشک‌های نظامی بیشتر است، چراکه موشک‌ها جان انسان‌ها را هدف گرفته اما ابزارهای فرهنگی فکر و باور انسان را فرا می‌گیرند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه به راهکارهای مقابله با هجوم فرهنگی دشمن پرداختند و فرمودند: راهکار نخست مبارزه با ضد فرهنگ این است که مسئولان عملاً بر وجود هجمه فرهنگی و جنگ علیه ارزش‌های نظام معتقد باشند.

ایشان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری درباره هجمه‌های فرهنگی دغدغه‌های بسیاری دارند، بیان کردند: فرق میان هجمه فرهنگی با تهاجم نظامی در کشور این است که در زمان دفاع مقدس همه مردم از کوچک و بزرگ گرفته تا باسواد و بی‌سواد نسبت به حفظ ارزش‌ها و خاک وطن حساس بودند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر ضرورت تشکیل ستاد مبارزه با هجمه‌های فرهنگی دشمن تأکید کردند و افزودند: متأسفانه این حساسیت و آمادگی در مقابل هجمه‌های فرهنگی وجود ندارد وگرنه مانند دوران دفاع مقدس در جای جای کشور ستاد مبارزه با دشمن تشکیل می‌شد.

ایشان با تأکید بر اینکه غلبه بر دشمن فرهنگی تنها با بسیج فرهنگی امکان‌پذیر است، افزودند: در دوران دفاع مقدس با کمترین امکانات بزرگ‌ترین پیروزی‌ها را به دست آوردیم اما متأسفانه در عرصه فرهنگی با وجود امکانات کافی و برخورداری از پشتوانه عظیم فرهنگ اسلامی به دلیل نبود انگیزه و انسجام ناکام مانده‌ایم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه جوانان امروز هیچ فرقی با جوانان سلحشور دفاع مقدس ندارند، فرمودند: وظیفه مسئولان این است که با ایمان و اعتقاد کامل به جوانان بستر و امکانات مبارزه با دشمنان فرهنگی را فراهم کنند و کاری نکنند که جوان ارزشی از مبارزه سرخورده و فراری شود.

ایشان با تبریک میلاد با سعادت امام عصر(ع) فرمودند: نیمه شعبان و تولد امام زمان حادثه‌ای بزرگ در امتداد رویدادهای مبعث، غدیر و عاشوراست و سرنوشت واقعی اسلام را رقم خواهد زد.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه منتظر واقعی باید آداب و رسوم انتظار را تمام و کمال رعایت کند، فرمودند: از نظر اسلام آمادگی انتظار به تقوا، رعایت اخلاق اسلامی و ورع است.

ایشان با اشاره به رویداد اول خرداد سال ۵۹ افزودند: در این سال بود که آمریکا تحریم‌های شیطانی خود را علیه ملت ایران آغاز کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با انتقاد از کسانی که ریشه تحریم‌های دشمنان را استفاده از انرژی هسته‌ای می‌دانند، افزودند: تحریم‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی به اوایل انقلاب برمی‌گردد و ربطی به حادثه خاصی ندارد.

ایشان با تأکید بر اینکه در مقابل تهدیدها و تطمیع‌های دشمن باید به فکر ظرفیت درونی کشور باشیم، فرمودند: ظرفیت درونی کشور همان اجرای مقوله اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حادثه سوم خرداد خواب بزرگ دشمن علیه جمهوری اسلامی را آشفته کرد، افزودند: ما باید قدردان بسیح و سپاه و هرکس که مدافع ارزش‌های نظام و امنیت کشور است باشیم.

ایشان با گرامیداشت مقاومت و پایداری مردم دزفول در چهارم خرداد ۵۹ بیان کردند: هنرمندان باید به جای ساخت سریال‌ها و فیلم‌های بی‌فایده رشادت‌ها و فداکارهای مردم ایران به‌ویژه مردم قهرمان خوزستان را به تصویر بکشند تا این ارزش‌های به نسل آینده انتقال یابد.

آیت الله حسینی بوشهری از زحمات مسئولان حج و بعثه مقام معظم رهبری در جاری شدن حج امسال قدردانی کردند و عنوان کردند: از مسئولان نظام می‌خواهم که این پیگیری‌ها را با جدیت بیشتری به کار گیرند تا اگر موفق هم نشدند رسوایی و روسیاهی این کارشکنی و شیطنت شوم بر چهره آل سعود باقی بماند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تشریح ملاقات اخیر مقام معظم رهبری با روحانیون پرداختند و فرمودند: یکی از وظایف مهم دینی روحانیون برنامه‌ریزی و مقابله با فضای نا امن مجازی است.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با تأکید بر اینکه روحانیون با تبیین چهره زیبای اسلام راه مقابله با تکفیری‌ها و اسلام دروغین هموار کنند، بیان کردند: هرجا که روحانیت در حرکت‌های سیاسی و اجتماعی نقش ایفا کرد پیروزی نصیب جبهه مسلمین شد.

آیت الله حسینی بوشهری یکی از مهم‌ترین دلایل شکست بیداری اسلامی را نداشتن هدایت فکری و کنار گذاشته شدن رهبری دینی عنوان کردند و افزودند: حضور روحانیت در امور خیریه و عام المنفعه چهره خیرخواهانه و اجتماعی اسلام را تبیین می‌کند.

ایشان ملاقات مقام معظم رهبری با شرکت کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را بسیار مهم تلقی کردند و فرمودند: نقطه اقتدار جمهوری اسلامی ایمان به خدا و مقابله با دشمنان اسلام است.

 

Please publish modules in offcanvas position.