سبک مناظره‌ها اصلاح شود 92/03/13

http://h-bushehri.ir/images/zaman/IMAGE634954951679375000.jpgآیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه و امام جمعه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه فرمودند: اصل برنامه‌ریزی در رابطه با مناظره‌ها کارخوبی است، تا مردم آشنایی بیشتری با کاندیداها پیدا کنند و کاندیداها هم بتوانند دیدگاه‌هایشان را به مردم منتقل کنند، اما احساس می‌کنم آن توقعی که وجود داشت در رابطه با خروجی کار مناظره‌ها، برآورده نشد.

معاون جامعه مدرسین افزود: اولا فرصت بسیار محدودی در اختیار کاندیداها بود. در عین حال که در مجموع، فرصت‌ مفصلی حدود 4 ساعت در اختیار آنها بود، ولی فرصت این‌که بتوانند یک مطلبی را خوب تبیین کنند و دیدگاه‌هایشان را درباره آن مطرح کنند به دلیل بریده بریده بودن بحث‌ها، عملا اتفاق نیافتاد و این اظهار نظرها نمی‌تواند بیانگر دیدگاه‌های کاندیداها باشد.

ایشان فرمودند: به نظر من باید در نوبت‌های بعدی این روند را تصحیح کنند و با حفظ معیارها و ضوابط اخلاقی و با روند و ساختاری مناسب‌تر، مناظره‌ها را ادامه دهند و چنانچه به همین صورت بخواهند برگزار کنند باید زمان‌بندی کار را به نحوی که کاندیداها بتوانند نظراتشان را در زمان مناسب بیان کنند و نیز به نقد نظر یکدیگر بپردازند تصحیح نمایند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: عمده ارائه برنامه و رویکردهای کاندیداها و نقد برنامه‌ آنها توسط یکدیگر است اما اینکه بخواهد در قالب به تصویر کشیدن چند عکس دیدگاه‌های نامزدها را جویا شوند مناسب نیست.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری فرمودند: سبک موجود اکثرا مورد انتقاد کاندیداها و مردم بود و امیدوارم دست اندرکاران صدا و سیما بتوانند امور مربوط به مناظره‌ها را با نظر کاندیداها اصلاح کنند.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از این گفتگو، فضای کلی انتخاباتی این دوره را نیازمند ایجاد شور بیشتر دانست و تاکید کرد: شور انتخاباتی از طریق صدا و سیما، برنامه‌‌های کاندیداها و نیز اهتمام سایر رسانه‌ها امکان‌پذیر است و با توجه به فرصت باقی‌ مانده نیازمند فعالیت‌های بیشتری برای ایجاد شور انتخاباتی هستیم که اگر این اتفاق بیفتد نشاط بیشتری را شاهد خواهیم بود.

Please publish modules in offcanvas position.