نشانه‌گرفتن جبهه فرهنگی دشمن مکمل جهاد اکبر و اصغر است


http://h-bushehri.ir/images/zaman/80612575-3859342.jpgآیت الله حسینی بوشهری: نشانه‌گرفتن جبهه فرهنگی دشمن مکمل جهاد اکبر و اصغر است مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این‌که دشمن ابتدا باورها و ارزش‌ها را تخریب و سپس باورهای خود را به جامعه دینی تحمیل می‌کند که بازخورد این دو، تسلیم شدن جبهه دینی و اسلامی در مقابل خواست آنان است، گفت

: نشانه‌گرفتن جبهه فرهنگی دشمن و ایستادن در مقابل آن جهاد اوسط است.

 آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور،  شنبه سی‌ویکم فروردین‌ماه در آیین افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات هم‌خوانی قرآن، مدیحه‌سرایی، اذان و ابتهال در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ابراز داشت: قرآن این کتاب هدایت انسان، دو جبهه را روبه‌روی همدیگر معرفی می‌کند و در حقیقت تاریخ‌ هم این‌گونه بوده، هست و خواهد بود که عبارت است از جبهه حق، جبهه فرهنگی، اخلاقی و دینی در مقابل جبهه طاغوت، ظلم، ستم و بیداد که هر دو جبهه در مقام مبارزه هستند.

وی با اشاره به این‌که رهبر انقلاب اسلامی از حرکت دشمنان به‌عنوان شبیخون و هجمه فرهنگی یاد می‌کنند، گفت: امروز جبهه دشمن تنها تانک، توپ، موشک و مسلسل نیست که این هم هست؛ اما ساعت و لحظه‌ای نیست که خبری مبنی بر حمله بیدادگران به کشوری و گسیل جبهه تبلیغاتی‌شان برای برخورد با باورهای دینی جامعه را نشنویم.

آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه این مطلب با بیان این‌که امروز دشمن تنها در یک بعد نمی‌جنگد، بلکه جنگ آنها بعد تبلیغات و شبیخون فرهنگی را دربرمی‌گیرد، اظهار داشت: دشمن ابتدا باورها و ارزش‌ها را تخریب و سپس باورهای خود را به جامعه دینی تحمیل می‌کند که بازخورد این دو، تسلیم شدن جبهه دینی و اسلامی در مقابل خواست آنان است.

امام جمعه قم در تبیین جهاد اصغر، جهاد اوسط و جهاد اکبر عنوان داشت: رویارویی با دشمن جهاد اصغر، مبارزه با نفس جهاد اکبر و نشانه‌گرفتن جبهه فرهنگی دشمن و ایستادن در مقابل آن جهاد اوسط است.

وی تصریح کرد: برگزاری این مسابقات ‌که جوان با قرآن، اذان، ابتهال، مدیحه سرایی و تواشیح انس می‌گیرد در مقابل فضاهایی که دشمنان از طریق ماهواره ایجاد کرده و ذهن، فکر و اندیشه نسل جوان را بمباران می‌کنند، یک حرکت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب عنوان داشت: صوت دلنشین قرآن از سوی قاریان از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شنیده می‌شود؛ اما عده‌ای که در جبهه ضد فرهنگی قرار دارند، جامعه اسلامی و مردم را متهم می‌کنند که قرآن شما تحریف شده است اما در مقابل، این کار قرآنی در جامعه فضایی را ایجاد کرده و یک حرکت الهی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری نداشتن اخلاص و دچار‌شدن به غرور را از آسیب‌های جدی قاریان، مؤذنان، مبتهلان، مدیحه سرایان و هم خوانان ارزیابی کرد و گفت: مردم در محافل و مجالس به ما ابراز محبت می‌کنند، نکند به ذهنمان برسد که ما هم به جایی رسیده‌ایم بلکه این آغاز سکوت ما است و باید توجه کنیم که دچار غرور کاذب نشویم.

امام جمعه قم با تأکید بر این‌که نباید در گردونه مسائل مالی بیفتیم، اظهار داشت: صوت زیبای ما نباید به یک کار مادی و کسب و کار تبدیل بشود که این اوج خطر است.

وی با بیان این‌که در مسابقات باید رعایت اخلاق را داشته باشیم، ابراز داشت: این مسابقات، سبقت به سوی خیرات است و عرصه منازعه و درگیر شدن نیست و خدای ناخواسته نباید به‌گونه‌ای باشیم که انتقادات را نپذیریم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که شرکت کنندگان در این مسابقات باید الگو و نمونه باشند، گفت: شما باید فضای جامعه اسلامی را دینی و امثال خود را در جامعه تکثیر کنید.

آیت‌الله حسینی بوشهری در پایان سخنانش تصریح کرد: فرصت طلایی انقلاب اسلامی فرصت مهمی است و در این چندساله برنامه‌های قرآنی برای جمهوری اسلامی ایران آبرویی شده است

Please publish modules in offcanvas position.