روحیه پرسشگری در طلاب تقویت شود 92/03/20

http://h-bushehri.ir/images/boosh-lllll_154914.jpgآیت الله سید هاشم حسینی‎بوشهری، روز 19 خرداد ماه در مراسم تجلیل از اساتید سفیران‎هدایت که در سالن اجتماعات مرکز تخصصی تبلیغ در قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از رسول خدا(ص)، فرمود: خدای متعال اولین بخشنده است و بخشنده پس از آن پیامبر اکرم(ص) و سپس کسی که دانشی را فراگرفته و آن را منتشر می کند، می‎باشد .

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: کسی که دانش را فراگرفته و آن را در جامعه منتشر کند، در جایگاه بعد از نبی مکرم اسلام(ص) قرار دارد.

مدیر حوزه های علمیه اضافه کرد: معلم خیر، اساتیدی هستند که تمام موجودات برای آنان طلب استغفار می‎کنند؛ بنابراین اگر امیرالمومنین(ع) می‎فرماید "هرکس کلمه ای به من آموزش دهد، مرا بنده خود کرده است" به خاطر جایگاه برجسته استاد است.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به این که دانش آموختگان حوزه به ویژه سفیران‎هدایت باید با علم روز رشد کنند، تأکید کردند: مسئولیت اساتید سفیران‎هدایت سنگین‎تر از اساتید حوزه‎های بلند مدت است؛ چون با توجه به جذب طلاب از مقطع دیپلم، باید طلبه‎ها را از فضای دبیرستان بیرون آورده و آنان را با محیط حوزه آشنا کرد .

عضو خبرگان رهبری با بیان این که طلاب باید از نظر علمی و اخلاقی جامعیت پیدا کنند، تصریح کرد: طلاب سفیران هدایت بلافاصله بعد از دوره کوتاه مدت، وارد عرصه تبلیغ در سطح جامعه می‎شوند؛ باید آنها را واکسینه کنیم تا برای مواجهه شدن با مشکلات کاملا آماده باشند و بتوانند بدرخشند.

آیت الله حسینی‎بوشهری با اشاره به تاثیر اساتید در موفقیت طلاب، ابراز داشت: دوام و تاثیرگذاری حوزه به تربیت طلاب توانمند در زمینه‎های علمی و اخلاقی است و در این بین نمی‎توان از نقش اساتید چشم پوشی کرد، چون استاد خوب همچون آیت الله طباطبائی، شاگردی مانند شهید مطهری تربیت می‎کند.

مدیر حوزه های علمیه یادآور شد: اگر استاد وقت کافی و مناسب را به طلاب اختصاص ندهد،آنان به رشد کافی نخواهند رسید .

عضو خبرگان رهبری با اشاره به راهکار های موفقیت استاد و شاگرد، گفت: ایجاد و تقویت روح پرسش گری درطلاب یکی از راهکارهاست؛ تا زمانی که طلبه روح پرسش گری نداشته باشد، رشد نخواهدکرد؛ البته استاد باید فرصت و فضای پرسش گری را  ایجاد کند.

وی با تاکید بر لزوم دوری اساتید از غرور، ابراز داشت: استاد در هر دوره ای که درسی را مطرح و بیان می کند، به شیوه های جدیدی دست می یابد؛ اساتید باید توجه داشته باشند که سرعت و کندی بیش از حد در ارائه درس، ضررهای جدی به طلاب وارد می سازد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که اساتید و طلاب باید هر دو «تطهیر بالفعل» باشند، افزود: زمانی استاد می تواند نفوذ کلام  داشته باشد که خود مهذب باشد.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه خطاب به اساتید حاضر در جلسه، تصریح کرد: اگرکسی می خواهد مراتب علمی و اخلاقی را طی کند، باید در محضر اساتید زانوی تلمذ بزنند.

Please publish modules in offcanvas position.